זהב קו
זהב קוצילום: בועז אופנהיים, לע"מ

מחצית מאוכלוסיית הזהב הנוסעת בתחבורה הציבורית מחזיקה "זהב קו": מעל 100 אלף אזרחיות ואזרחים ותיקים בני 75 ומעלה עדכנו פרופיל "זהב קו", המאפשר נסיעה חופשית חינם בכל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל - אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה, מטרונית, כרמלית ורכבלית בחיפה.

לפי נתוני משרד התחבורה, בישראל 270 אלף נוסעות ונוסעים מגיל 75 המחזיקים "רב קו", מהם כ-200 אלף ביצועו נסיעה אחת בממוצע בחודש בשנה האחרונה. לפי נתוני הלמ"ס בישראל 450 אלף אזרחיות ואזרחים מעל גיל 75.

הטענת פרופיל "זהב-קו" מתאפשרת בכרטיס הרב-קו או באחד מיישומוני התשלום בתחבורה הציבורית - מוביט, פנגו, רב-פס או סלו.

ניתן לעדכן את הפרופיל בכרטיס הרב קו מכל מקום, באמצעות אתר "רב-קו אונליין" או "רב קו של הופאון", בסניפי הפארם, בעמדות הדיול של משרד התחבורה ובמרכזי "על הקו" ברחבי הארץ.

בני ובנות 75 ומעלה שאין ברשותם כרטיס רב-קו יוכלו להנפיק כרטיס "זהב קו" חדש ללא עלות. הנפקת הכרטיס ועדכון הפרופיל יתבצעו בהצגת תעודה מזהה וללא עלות, באמצעות אתרי "רב קו אונליין" או "רב קו של הופאון" ובעמדות על הקו ברחבי הארץ. ניתן לעדכן פרופיל או להנפיק כרטיס רב קו גם באמצעות מיופה כח, בהצגת תעודה מזהה של בעל הכרטיס המיועד, טופס ייפוי כח ותמונת פספורט.

במטרה לאפשר זמן היערכות מספק, משרד התחבורה הנחה את הבקרים לאפשר לבני ובנות 75 ומעלה, לנסוע חינם בתחבורה הציבורית גם ללא "זהב-קו", בהצגת תעודה מזהה, עד ל-18 באוגוסט.

יודגש כי הפרופיל אינו מתעדכן באופן אוטומטי עם הגעה לגיל 75 ויש לעדכן את הפרופיל באופן יזום. כמו כן, חובה לתקף בכל נסיעה גם ללא עלות, וזאת לצרכי ניהול השירות על ידי משרד התחבורה והתחשבנות מול מפעילי התחבורה הציבורית. נסיעה ללא תיקוף הכרטיס תיחשב כנסיעה ללא תשלום ועלולה לגרור קנס כספי.

בני ובנות 75 ויותר, שבכרטיס הרב-קו שלהם טעונה יתרה כספית (ערך צבור) יוכלו לקבל החזר לכרטיס האשראי באמצעות אתרי "רב קו און ליין" ו"רב קו של הופאון", והחזר במזומן ברשתות הפארם ובעמדות "על הקו".

ניתן לקבל מידע על דרכי הטענת הפרופיל ועל המקומות הקרובים לביתכם במוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה 8787* ובאתר "דרך שווה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי: "כרטיס זהב-קו שהשקנו במסגרת "דרך שווה" הוא בשורה אדירה ואני קוראת לעוד בנות ובני 75 להנפיק אותו ולנסוע חינם בתחבורה הציבורית. לדור המייסדים שלנו מגיע לקבל את היחס הטוב ביותר, והטבת הנסיעה בחינם, היא הדרך השווה להעניק את היחס הזה. אני קוראת לנכדות ולנכדים לסייע לסבתא וסבא להנפיק את הכרטיס ולעשות את שינוי הפרופיל דרך האפליקציה, בלי תורים ובלי המתנות. שתהיה לכולנו דרך שווה ונסיעה טובה!"

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מיכל פרנק: "אני מודה לאלפי נציגות ונציגי השירות, השותפים לנו במשרד התחבורה למבצע להענקת "זהב-קו". אני נרגשת לראות ש"זהב-קו" הופך סמל סטטוס בארנק של אזרחי הזהב. שאו אותו בגאווה, כי מגיע לכם".