מתן צינמן בן ה-6 היה בדרכו לאירוע משפחתי ביחד עם אמו ואחיו כאשר רכב פלסטיני סטה מהנתיב ממול והתנגש בעוצמה ברכב של המשפחה.

האם רבקה וארבעת ילדיה נפצעו, ומתן הקטן, שהיה אמור לעלות בסוף הקיץ לכיתה א׳, נהרג.

"הכאב הוא עצום", אומרים שכנים משבות רחל שהתגייסו לעזרת המשפחה "אין בכלל דרך להתחיל לתאר מה עובר על משפחה שעברה טלטלה כזאת".

במקביל לביקור של בני המשפחה הפצועים בבית החולים ותמיכה האבלים היושבים שבעה, ניסו ביישוב שבות רחל לתרגם את השבר הגדול לעשייה מצמיחה.

לתרומה לזכרו של מתן לחצו כאן

"דיברנו בינינו התושבים, ואחר כך עם המשפחה כדי לחשוב מה אפשר לעשות על מנת להיבנות מהכאב הזה. כשהצענו להורים את הרעיון של בניית מבנה לתלמוד תורה כדי שילדים ילמדו בו אחר הצהריים, עיניהם אורו. זה בדיוק מתן שלנו! זה הכי מתאים לו. ילד יהודי שמח ונמרץ שרץ לתפילה, רץ לתהלים, רץ לתלמוד תורה".

הילד המתוק עם העיניים המאירות והחיוך הענק כבר לא ייכנס לכיתה א' עם התיק החדש שסבא שלו קנה לו. אולם הילדים הרבים שימשיכו ללמוד במבנה שיוקם על שמו ימשיכו בדרכו בכל הכוח. מתן - תורה.

"מתן הוא מתנה שקיבלנו לשש שנים", מוסיפה מוריה שטרן, חברה קרובה של המשפחה, "עכשיו אנחנו לוקחים את כל ההתלהבות של שכבר איננה, ומאמצים אותה בחום. כל שני וחמישי הוא היה רץ בשמחה לתלמוד תורה אחר הצהריים, וההנצחה שלו היא לבנות מבנה לתלמוד תורה הזה. אנחנו מזמינים אתכם להיות שותפים!"

לתרומה לזכרו של מתן לחצו כאן