פלוסי בטאיוואן
פלוסי בטאיוואןTaiwan Ministry of Foreign Affairs/Handout via REUTERS

סין שיגרה מספר טילים בליסטיים למים מצפון-מזרח ודרום-מערב לטייוואן, יממה בלבד לאחר שיו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי סיימה את ביקורה בטייוואן, ביקור שעורר זעם עצום בסין.

בהצהרה שפרסם הפיקוד המזרחי של צבא סין נמסר כי מספר טילים שוגרו למים סביב טייוואן, וכל הטילים פגעו במטרות בדיוק רב. "כל משימת האימון באש חיה הושלמה בהצלחה, והשליטה הרלוונטית באזור האוויר והים הוסרו כעת. כל הטילים נשאו ראשי נפץ קונבנציונליים ופגעו במטרה. מטרת התרגיל היתה לבחון את יכולת דיוק הטילים והיכולת למנוע מהאויב גישה או שליטה על האזור", נמסר בהצהרה.

טיוואן דיווחה כי לפחות 11 רקטות ארוכות טווח מסוג דונגפנג נחתו במים סמוך לאי ביום חמישי, וכי 20 מטוסי קרב סיניים חצו את הקו החציוני במיצר טייוואן. "אנו עוקבים מקרוב אחר פעילויות האויב סביב הים של טייוואן והאיים המרוחקים, ונפעל כראוי", הודיע משרד ההגנה של טייוואן.

הפעם האחרונה בה שיגרה סין טילים למים סביב טייוואן הייתה בשנת 1996. ההסלמה מגיעה לאחר ביקורה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, בטייוואן שהסתיים אתמול.

סין הזהירה עוד לפני הביקור מההשלכות שלו, וההערכה היא כי התרגיל הצבאי ושיגור הטילים נועדו להעביר מסר לארה"ב ולשלטונות בטייוואן. כזכור, גם רוסיה הביעה תמיכה בסין וטענה כי הביקור של פלוסי בטייוואן הוא "פרובוקציה".