זהבי. חזר למכבי, חזר לכבוש
זהבי. חזר למכבי, חזר לכבושצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

2,263 ימים עברו מאז הפעם האחרונה בה לבש ערן זהבי את מדי מכבי ת"א אי אז בשנת 20016. הערב (חמישי) הוא חזר סופית - ללבוש את המדים הצהובים של ת"א, לכבוש ולנצח.

17 דקות, זה הזמן שלקח לערן זהבי כדי לחגוג את שערו הראשון בהופעה המחודשת שלו במדים הצהובים של מכבי ת"א בתסריט שכולם ידעו מה צפוי לקרות ועם זאת כולם נדהמו שוב מהיכולת של השחקן הישראלי הכי טוב בעשור האחרון, אחד הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי.

היה זה במשחק הראשון מבין שניים בסיבוב המוקדמות השלישי של מפעל הקונפרנס-ליג האירופי, כשמכבי אירחה את אריס סלוניקי היוונית.

מכבי שהדיחה בקלות את היריבה האזרבייג'נית בסיבוב השני, בזכות יכולת אדירה במשחק החוץ בו הביסה בתוצאה 3:0, עלתה הערב (חמישי) לשחק לעיניי אוהדיה הרבים שבוע לאחר שאיכזבה אותם עם תיקו 0:0 מול היריבה האזרית.

היוונים פתחו את המשחק טוב יותר אך חטיפת כדור של גבי קניקובסקי ובישול נהדר שלו ליובאנוביץ' בדקה ה-29 העלתה את מכבי ליתרון בניגוד למהלך המשחק וביציעים חגגו.

החגיגה של עשרות אלפי הצהובים שמילאו את האצטדיון הביתי עד אפס מקום בשער היתרון הייתה כלום לעומת התשואות הרמות בדקה ה-67. היה זה עם כניסתו של ערן זהבי להופעת הבכורה המחודשת שלו במדים הצהובים אחרי קריירה גדולה בסין ובאירופה.

כבר בנגיעתו הראשונה בכדור כמעט וכבש זהבי את שערו הראשון בבכורה המחודשת שלו במדים הצהובים, אך השוער היריב הדף בהצלחה.

בדקה ה-84 זה קרה ואצטדיון בלומפילד רעד כמו פעם. זהבי קיבל כדור נהדר מפריצה המחליף ובחדות בעט וכבש את הראשון שלו והשני של מכבי. שער שהעלה את מאזנו של זהבי ל-123 שערים ב-159 הופעות במדי מכבי ת"א, מקום רביעי בטבלת הכובשים של המועדון בכל הזמנים ו-16 שערים במדים הצהובים בהופעותיו באירופה איתם. שער שקבע את תוצאת המשחק אך מעל הכל קבע כי זהבי חזר סופית - לכבוש ולנצח.

השער של זהבי לא היה מקרי שכן גם בשתי קבוצותיו הקודמות, גוואנגז’ו ר.פ הסינית ו-פ.ס.וו איינדהובן ההולנדית, הוא כבש כבר במשחק הבכורה שלו במדיהן, אך הפעם עשה זאת מהר יותר ומרגש הרבה יותר.

מכבי מנצחת בתוצאה 0:2 ומשיגה מקדמה חשובה בדרך לסיבוב הבא במפעל האירופי שם מחכה יריבה הרבה יותר קשה, ניס הצרפתית. ועם זאת, עם זהבי, הכל עוד אפשרי.