דוד ביטן
דוד ביטןצילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

פחות משבוע לפריימריז בליכוד, ח"כ דוד ביטן לא חושש להידחק לשולי הרשימה.

"התחושה שלי טובה, כבר שמונה שנים שאני בקשר עם הפעילים, עובד בכנסת, הייתי כמעט בכל תפקיד בתוך התנועה ועשיתי עבודה טובה. אני מאמין שאנשים מעריכים את זה", אמר ביטן לעיתון "ישראל היום".

לשאלה במי הוא תומך ביום שאחרי נתניהו, ביטן משיב: "בישראל כץ. הוא עשה הרבה תפקידים בצורה טובה מאוד, והוא גם חבר שלי כבר 40 שנה. עשינו פעולות משותפות עוד בזמן שהתחלתי את הפעילות בליכוד".

ביטן נשאל מה הוא חושב על ניר ברקת ועל טענתו כי יש עסקנים שמנסים לפגוע בו. "אני לא תומך בו. למדתי דבר אחד, כולם בוכים. יש הרבה אנשים שהתפקיד שלהם הוא לבכות כדי לקבל קולות. זו שיטה שהרבה אנשים נוקטים כדי להצליח. אף אחד לא פועל נגדו. שברקת יפסיק ליילל כמו ילד קטן. תתמודד כמו שצריך ותביא תוצאה. להגיד כל הזמן דופקים אותי - זו לא הדרך", כך ביטן.

אם נתניהו לא יביא 61, זה לא הזמן לחשבון נפש אם הוא יכול להמשיך להנהיג? "אנחנו מפלגה דמוקרטית. נתניהו נבחר, והוא מצליח להביא תוצאה מצוינת לליכוד. זה לא פשוט להביא 36-35 מנדטים, והוא לאט־לאט חותר ל־61. אתה חושב שזה קל? היום אנחנו בלי ליברמן ובלי כחלון והתקרבנו בסקרים ל־61. אנחנו נגיע למטרה עם נתניהו, שיש לו תמיכה גדולה בימין. למה להחליף סוס מנצח?".

"כדי שגנץ יקים ממשלה עם החרדים - צריך את הליכוד. החרדים לא ילכו עם לפיד, מרצ והעבודה, ואנחנו לא נבוא לממשלה בראשות גנץ. נתניהו לא יהיה שני ברוטציה. האופציה של ממשלה עם גנץ ירדה מהפרק. בשנה האחרונה, כשהיה שר ביטחון, גנץ הוכיח שהוא איש שמאל מובהק. לדעתי גפני אומר את הדברים האלה משיקולים פנימיים של יהדות התורה".

ביטן מסביר שגם עם 60 מנדטים הליכוד יקים ממשלה, "כי בגוש השני הם צריכים את הרשימה המשותפת", הוא טוען, "זה לא כמו שהיה עכשיו, שהיה מספיק להם את בנט וסער עם רע"מ. גוש נתניהו כבר לא 52 מנדטים אלא 58-59. אז אין להם ממשלה".

לטענת ביטן צריך להתעלם ממפלגתה של איילת שקד. "ככל שתתקוף אותם - כך אתה מחזק אותם. אנחנו צריכים 61, ואם הם יעברו, והם ה־61, אני מצפה שהם יהיו איתנו כדי שנקים ממשלה. אני חושב שאם הם ישלימו ל־61 הם ייכנסו איתנו לממשלה".

לשאלה אם יש לשקד עתיד בליכוד השיב ביטן: "כרגע לא. המתפקדים של הליכוד כועסים עליה מאוד בגלל השנה האחרונה. ב־2019, כשרציתי להביא אותה, היא היתה מאוד פופולרית, וגם היתה נבחרת במקום גבוה. עכשיו, אחרי שנכנסה לממשלת שמאל וגם לא יצאה ממנה בזמן שהיה מצופה ממנה, והיא עדיין יושבת איתם - יש עליה כעס גדול בליכוד".