גולדין: הממשלה והצבא נכנעים ליחיא סנווארצילום: הדר שלי

מאות בני אדם התכנסו הבוקר (ו') בצומת כפר סילבר לתחילת היום השלישי והאחרון בצעדה לרצועת עזה שארגנה משפחת גולדין לציון 8 שנים להשארת הלוחמים הדר גולדין ואורון שאול ברצועת עזה.

הצועדים ימשיכו בדרכם על כביש 4 עד למעבר ארז על גבול עזה.

בתחילת הצעדה נשאו דברים בני משפחת גולדין. שמחה אביו של הדר אמר: "בנימין נתניהו לא הביא את הדר ואורון מטעמים פוליטיים, לא מטעמים ביטחוניים. נפתלי בנט במשך שנה שלמה לא פתר את זה מטעמים פוליטיים. וכשאני מדבר על טעמים פוליטיים אני מדבר בעיקר על פחדנות.

''ועכשיו יש לנו את ראש הממשלה יאיר לפיד שנכנס לתפקידו, שיגלה אומץ ויגלה אחריות ויביא את החיילים ויפתור את הבעיה של תושבי הדרום", ביקש גולדין.

הצעדה לעזה
הצעדה לעזהצילום: הדר שלי

לאה גולדין אימו של הדר ביקשה: "להביא את הדר, אורון, אברה והישאם זה הדבר הקטן, הדבר הגדול הוא להחזיר לנו את הגאווה הלאומית, להחזיר לנו את עצמנו למי שאנחנו ולא להיכנע לארכי מחבל יחיא סנוואר שרצח את הדר בהפסקת אש, חטף אותו ומחזיק אותו עד היום ויש לנו צבא שלם וממשלה שלמה שכורעת ברך ונענית לכל הגחמות שלו ואפילו לא מבקשים להחזיר אותם. אז אנחנו החלטנו לעשות מעשה אחרי 8 שנים ופשוט לקום בעצמו ולצעוד עד שנשיב את הבנים".

צור גולדין אחיו התאום של הדר: "8 שנים הדר מופקר בעזה כי מפחדים מחמאס. הדר, אורון, אברה והישאם שוכבים על קרקע חמאס והממשלה דורכת עליהם יום יום ונותנת כספים לחמאס ובונה להם מרכזי עסקים, וצינורות גז במיליארדי שקלים".

משה סולומון בצעדה
משה סולומון בצעדהצילום: חופשי

סא"ל במיל׳ משה סולומון שמשתתף בצעדת הבנים לעזה, אמר לערוץ 7: "תדע כל אם עבריה שהפקידה את גורל בניה בידי המפקדים והמנהיגים הראויים לכך, כך אמר בן גוריון וכך גם אנחנו היום מחוייבים לעמוד בהבטחה הזאת ולכן אנחנו כאן צועדים יחד עם המשפחות זאת אחריות מוסרית שלנו".

"שלושת הימים האחרונים סביב רצועת עזה הוכיחו לנו עד כמה הצעדה שאנו עושים הבוקר חשובה לתחושת הניצחון הישראלי. אסור לנו לקבל באדישות את המצב שתושבי הדרום ירגישו מאויימים וידרשו להיות נצורים בבתיהם, אסור לנו לקבל באדישות את העובדה ששלושה מבנינו הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו מוחזקים בידי אותם גורמים מאיימים. נצעד היום למען הבנים, למען תושבי העוטף, למען הניצחון הישראלי כולו".