זהבה גלאון
זהבה גלאוןצילום: Shir Torem/Flash90

חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון שמתמודדת בימים אלו לראשות מפלגת מרצ, הציבה מטרה לעצמה: "לדאוג שתהיה כאן ממשלה בראשות לפיד".

בראיון לעיתון הארץ הסבירה את הליך ההתבגרות שעברה בשנים האחרונות שבהן היתה מחוץ לפוליטיקה. "זה כאילו מצחיק להגיד, אבל אני יותר בוגרת במובן של ההתנהלות הפוליטית. אופוזיציה זו פאזה שבה את נכנסת ברבאק בכל העולם.

''היום אני בפאזה אחרת, משימתית, לדאוג שתהיה כאן ממשלה בראשות לפיד. ובתוכה אני רואה בעצמי גשר — בין ערבים ליהודים, בין חרדים לחילונים, וגם מול הימין. אני חברה טובה, ממש חברה, של כל ראשי המפלגות הרלוונטיות. גפני, סער, לפיד, גנץ. מנהיגי המפלגות הערביות כמובן. אני חוזרת אחרת".

בעבר טענה גלאון כי ליברמן הוא "פשיסט, טרנספריסט והאיש הכי מושחת בפוליטיקה הישראלית". כיום היא אומרת: "אני לא משנה את דעתי. גם ליברמן השתנה באיזשהו אופן, לפחות באמירות שלו".

"ליברמן ישב בממשלה עם מפלגה ערבית. זה דבר דרמטי עבור מי שקרא לטרנספר של הערבים בוואדי עארה. שלא יהיו אי־הבנות, אני לא מנסה להכשיר את ליברמן. אבל בממשלה היוצאת הוא בלע. ובנסיבות מסוימות כולם צריכים לבלוע".

גלאון נשאלה אם תהיה שותפה לממשלה עם המפלגות החרדיות, וענתה: "זה יכול להיות סבבה. כלומר, ברור שהשאיפה שלי היא מדינה דמוקרטית ללא כפייה דתית שמאפשרת נישואים אזרחיים. אבל בתסריט של ממשלה עם חרדים שמונעת את שיבתו של נתניהו, אפשר להגיע איתם להסכמות בנושאים חברתיים־כלכליים. אני וגפני פירסמנו בשעתו תוכנית חברתית־כלכלית שהיתה אלטרנטיבה למדיניות של נתניהו".