סיור בדרום
סיור בדרוםצילום: משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, קיים היום (ו׳) הערכת מצב במפקדת פיקוד הדרום בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ, רונן בר, מפקד פיקוד הדרום, האלוף אליעזר טולדנו ומפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני. לאחר מכן קיים מפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה.

בתום הערכת המצב אמר שר הביטחון "אנחנו נמצאים בשגרה מתוחה בדרום. הגעתי לכאן היום ביחד עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואלוף הפיקוד, בכדי לקיים הערכת מצב ולהיערך לפעולות שיביאו להסרת האיום מאזור עוטף עזה בהתאם לשיקולים המבצעיים של מדינת ישראל".

"מכאן אסע להיפגש עם ראשי המועצות בעוטף עזה, ואני מבקש להתחיל בכך שאני מחזק את תושבי העוטף כולם. יש למדינת ישראל אחריות גדולה להגן ולשמור עליהם. אזרחי ישראל, תושבי העוטף והנהגתם בפרט – מגלים לאורך השנים חוסן אזרחי שראוי לכל הערכה. המשימה שלנו – היא להבטיח שהמתיחות נגמרת והשגרה חוזרת. אני אומר לתושבי העוטף – אנחנו איתכם ואנחנו נעשה כל מה שנדרש בכדי להגן עליכם, באחריות, בנחישות, ולפי שיקולי הפעלת הכוח שיביאו לתוצאה הנדרשת".

"לאויבינו בכלל ולראשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי אני אומר בצורה מפורשת – זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם. מי שגוזל את פרנסתם של 14 אלף פועלים, גורם לסחורה חקלאית להירקב במעברים, ומביא למחסור בחשמל ובמזון – פוגע קודם כל בתושבי עזה והוא שישא באחריות.

צה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון כולם נערכים לכל פעולה שתידרש, בכל חזית מהדרום, המרכז והצפון. נמשיך בפעילות המבצעית בכל הגזרות, ככל שיתבקש. אני מבקש גם להגיד למדינות העולם, במיוחד לאלו המעורבות במתרחש בעזה – מדינת ישראל נוהגת באיפוק שנובע מעוצמתה, ותפעל מתוך עוצמה פנימית וחיצונית, בכדי להחזיר את החיים בגזרה לשגרה מלאה. איננו ששים אלי קרב – אך גם איננו מהססים לצאת אליו אם נידרש.
מדינת ישראל וצה"ל ימשיכו לפעול מתוך הבנה מלאה של השליחות שאנו נושאים על כתפינו - להגן על יישובי ותושבי הדרום. להגן על אזרחי ישראל כולם".