שיגור רקטות מרצועת עזה במבצע עלות השחר
שיגור רקטות מרצועת עזה במבצע עלות השחרצילום: Attia Muhammed/Flash90

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי שמונה בני אדם נהרגו וכמה נפצעו בצפון רצועת עזה במהלך תקיפת חיל האוויר.

על פי דיווח נוסף בין ההרוגים ארבעה ילדים בגילאי 5 עד 11 שהיו ברחוב, בתקיפת צה"ל במקום בו שהו פעילי הג'יהאד האיסלאמי במחנה הפליטים ג'בליה. בנוסף לכך, על פי הדיווחים ישנם 15 פצועים במקום.

בצה"ל בודקים ואומרים בשלב זה כי התקיפה האחרונה של צה"ל בעיירה הייתה ב-18:34 והפיצוץ אירע ב-20:30, יתכן שמשיגור כושל של הג'יהאד.

קודם לכן שיגר הג'יהאד האיסלאמי מטחים כבדים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, שדרות ואשקלון. רקטה פגעה בחניית בניין מועצת שער הנגב, ליד מפעל שטראוס.

אחר הצהריים לראשונה מאז תחילת מבצע "עלות השחר" נשמעה אזעקה גם בתל אביב. מעט אחרי השעה 18:00 נשמעו אזעקות בראשון לציון, חולון, בת ים, תל אביב, יבנה, אשקלון ושדרות.

מכוניות חונות נפגעו באשקלון, לא היו נפגעים. רקטות נפלו בים מול חופי המרכז וליד קיבוץ במועצה האזורית אשכול פרצה שריפה בעקבות נפילת פצצת מרגמה.

מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, אמר הערב לחדשות 13: "אנחנו בסך הכל ביום השני למבצע, זה התחיל ביוזמה ישראלית אחרי ארבעה ימים שהג'יהאד האיסלאמי איים על העוטף. אנחנו רק בתחילת המערכה, יש עוד פעילים רבים, כמה שהאיום ימשיך על העוטף ככה גם המבצע הזה ימשך".

תיעוד חיסול בכיר הג׳יהאד האיסלמידובר צה"ל

בתוך כך בתום דיון שכינס ראש הממשלה יאיר לפיד בנוגע לאירועי תשעה באב, הוחלט כי האירועים יתקיימו מחר כמתוכנן, ושתותר עליית יהודים להר הבית, בהם גם חברי כנסת.

בהערכת המצב השתתפו נציגי המשטרה, המשרד לביטחון פנים, השב"כ וגורמים נוספים.

חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע כי יעלה להר הבית, ומסר: "אסור להיכנע לג'יהאד ולטרור - אנחנו בעלי הבית על מדינת ישראל, וככל ונפעל בהתאם האויבים יבינו את המסר".