שחקני אתלטיקו. לא יגיעו לישראל
שחקני אתלטיקו. לא יגיעו לישראלצילום: רויטרס

עוד לפני פרוץ מבצע "עלות השחר" אמש, יומיים לפני משחק הכדורגל בין אתלטיקו מדריד הספרדית ליובנטוס האיטלקית באצטדיון בלומפילד שבתל אביב, תכננו מארגני המשחק, חברת 'קומטק' והפילנתרופ היהודי סילבן אדמס, להזמין 500 מילדי עוטף עזה למשחק הראווה היוקרתי בין שני מועדוני הפאר.

אדמס וחברת 'קוטמק' תכננו להזמין את הילדים הנצורים בביתהם כבר מספר ימים למספר שעות של חוויה חד-פעמית הרחק מאיומי ארגוני הטרור בעזה.

לצערם, הירי הבלתי פוסק מצידם של ארגון הג'יהאד האסילאמי בעזה, גרם לביטול משחק ההכנה, זאת למרות שבפיקוד העורף לא מנעו את קיומו.

בתחילה תוכנן המשחק לעבור מאצטדיון בלומפילד שבתל אביב לסמי עופר שבחיפה אך יובנטוס האיטלקית חששה והודיעה כי לא תמריא לישראל.

אחרי מספר שעות בה נעשו מאמצים לשכנע את האיטלקים, הודיעה חברת "קומטק" שארגנה את המפגש כי "לאור המתיחות הבטחונית בדרום ובהחלטה משותפת בין קבוצת קומטק ומועדוני הקבוצות הוחלט שלא לקיים את משחק האלופות בין אתלטיקו מדריד ליובנטוס שהיה אמור להיערך מחר באצטדיון בלומפילד". המארגנים הוסיפו כי רוכשי הכרטיסים יקבלו החזר מלא וכספם באופן אוטומטי תוך 14 ימי עסקים.

באתלטיקו מדריד שבראשה עומד גם הבעלים הישראלי איש העסקים עידן עופר, שקלו להגיע בכל זאת לישראל ולקיים משחק מול יריבה מהארץ, אך לבסוף ביטלו גם הם את הגעתם ואלה יקיימו את המשחק מול יובנטוס כסדרו רק לא בישראל, אלא באיטליה.

המשחק שאורגן על ידי חברת "קומטק" והפילנתרופ סילבן אדאמס אמור היה להוות את החזרה הגנרלית של שתי הקבוצות לקראת פתיחת הליגות המקומיות, כאשר כוכבים כמו ז'ואאו פליקס, אנטואן גריזמן ויאן אובלק בצד הספרדי אל מול דושאן ולאחוביץ', אנחל די מריה ולאונרדו בונוצ'י בצד האיטלקי היו אמורים לנחות ולשחק לעיני הקהל הישראלי, אך זה כבר לא יקרה.

עידן עופר, מבעלי אתלטיקו מדריד הגיב לאי ההגעה של קבוצתו הספרדית בראשה הוא עומד כשאמר: "צר לי על ביטול המשחק. שחקני אתלטיקו מדריד היו נרגשים לקראת הביקור בישראל, המשחק והפעילות ההתנדבותית שתוכננה לשחקנים תוך קיום מפגש יוצא דופן עם ילדים מכל קצוות הארץ. כעת כולנו עם הפנים אל חזית הדרום. כולי תקווה לחזרת השקט לישראל בהקדם. נסייע לקיום משחק בינלאומי כשיהיה ניתן".