ישראל מול ליטא היום. תם המסע
ישראל מול ליטא היום. תם המסעצילום: FIBA.BASKETBALL

בראש מורם אך עם תבוסה. נבחרת הנוער של ישראל בכדורסל, סיימה היום (ראשון) את דרכה באליפות אירופה עד גיל 18 בכדורסל המתקיימת באיזמיר שבטורקיה, עם תבוסה גדולה לנבחרת ליטא במשחק על המקום השביעי בטורניר היוקרתי.

הנבחרת שהייתה כפסע מהשוואת שיא בן 50 שנים בדמות העפלה לחצי גמר אליפות אירופה ועם זה גם כרטיס להופעה ראשונה אי פעם בתולדותיה באליפות העולם בכדורסל שתתקיים בשנה הבאה בהונגריה, הובסה היום במאבק על המקום השביעי בידיי ליטא בתוצאה 89:64 ובכך חתמה את דרכה באליפות היוקרתית כשהיא מסיימת אותה במקום השמיני והמכובד.

כמו במשחקיה האחרונים בטורניר, גם הפעם הנבחרת הישראלית פתחה טוב את המשחק אך במחצית השניה נעצרה ובזכות שליטה מוחלטת של הליטאים בכדורים החוזרים ובצבע, ברחו אלה ליתרון גדול ובלתי מחיק.

זה נגמר עם 89:64, כאשר כוכב הנבחרת נועם יעקוב מסיים את המשחק עם 20 נקודות, 5 כדורים חוזרים ו-5 אסיסטים.

ההפסד של ישראל לליטא היום מצטרף להפסד של הנבחרת הישראלית לאיטליה אמש ובכך הנבחרת מסיימת באופן סופי ומעשי את דרכה באליפות היוקרתית, בלי הכרטיס המיוחל לאליפות העולם בשנה הבאה אך עם הדירוג הכי טוב של ישראל באליפויות הנוער מזה 17 שנה.

בסך הכל מסיימת ישראל את הטורניר היוקרתי עם שלושה ניצחונות וארבעה הפסדים, כאשר היום היה זה ההפסד הגבוה ביותר שלה ביורובאסקט.