איילת שקד
איילת שקדללא

כלי התקשורת הפלסטיניים מדווחים כי צה"ל תקף מכונית במרכז העיר עזה, לפחות 3 נהרגו. לפי הדיווחים, בתקיפה אחרת בצפון הרצועה היו 5 הרוגים.

חרף הדיווחים על הפסקת האש השיגורים מרצועת עזה לא נפסקים - ועיקר המטחים מופנים ליישובי עוטף עזה ושדרות. בסביבות השעה 19:00 נורה מטח כבד לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון ושדרות. המשטרה עדכנה על נפילת רסיס בחצר בית ביישוב במועצה האזורית שדות נגב. אדם אחד נפצע באורח קל ונזקק לטיפול.

שרת הפנים, איילת שקד, המבקרת בשדרות מספרת על הישיבה שקיימה עם ראש העירייה, אלון דוידי, לאחר ביקור באשקלון שם שוחחה עם ראש העירייה, תומר גלם.

"אנחנו מאוד מקווים שהאירוע יגמר היום בערב", היא אומרת לערוץ 7. "צריך להבין שהג'יהאד האיסלאמי ניסה לשנות את הכללים ולא נתנו לו וטוב שכך".

לדבריה כעת יש להתמקד בעבודת הסיוע והמיגון לאזור הדרום. "יש לנו עוד הרבה עבודה בתמיכה בעיר שדרות ומיגון של העיר אשקלון, שם 25 אחוזים מהתושבים לא מוגנים. העברנו החלטת ממשלה של 320 מיליון שקל למגן את אשקלון. עכשיו צריך רק ליישם אותה".

מאז תחילת המבצע נורו לעבר ישראל יותר מ-750 רקטות. על פי דיווחים בכלי התקשורת הערבית, המצרים יודיעו על הפסקת אש שתחל הערב ב-20:00.

גורמים בישראל אישרו שמתנהלים מגעים להפסקת אש ואף ישנה התקדמות - אך לטענתם נותרו עוד מספר פרטים שצריך לסכם קודם.

ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום (ראשון) בעוטף עזה, לראשונה מאז שהחל מבצע "עלות השחר". הוא קיים שיחה עם ראשי רשויות הדרום בשדרות, ואמר להם כי "מטרות המבצע הושגו, אנחנו בשלבי סיום".

לפני השיחה עם ראשי הרשויות, לפיד סייר בפיקוד הדרום יחד עם שר הביטחון בני גנץ. השניים קיימו שם הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ וגורמים נוספים.

מעט לפני השעה 19:00 נורו מטחים כבדים לעבר עוטף עזה, שדרות ואשקלון. סמוך לשעה 15:00 נורו מטחים כבדים גם לאשדוד, באר שבע, יבנה, ראשון לציון, נתיבות וסביבותיהן. בין היתר, זוהו שתי נפילות בשטחים פתוחים באזור באר שבע ובנתיבות.

רסיסים ושרידי רקטה נפלו גם ביבנה ובכפר מימון - שם נגרם נזק לרכב. באזור אשקלון ונתיבות פרצו שריפות בעקבות נפילות בשדות קוצים. צוותי מד"א העניקו טיפול לארבעה בני אדם שנחבלו באורח קל בדרכם למרחב המוגן ולכמה נפגעי חרדה בבאר שבע, נתיבות, נס ציונה, יבנה וראשון לציון.