קובי שבתאי
קובי שבתאיצילום: Meir Vaknin/Flash90

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי סיים הערב (ראשון) ביקור במחוז דרום של משטרת ישראל במהלכו קיים הערכת מצב, וסייר בגזרת תחנות המשטרה בשדרות ובאשקלון יחד עם מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר.

המפכ"ל קיבל סקירה נרחבת על פעילות המחוז להצלת חיים במהלך מבצע "עלות השחר", בידוד הזירות וטיפול של חבלני המשטרה והמשך מתן שירותי המשטרה לתושבי המחוז.

במסגרת ביקורו בדרום שוחח המפכ"ל עם שוטרי תחנת שדרות ואשקלון, חבלני המשטרה, הסיירים, הבלשים, החוקרים, השיטור העירוני, המגיבים הראשונים לכל אירוע, והודה להם על פעילותם המקצועית בהגנה על חייהם של תושבי הדרום.

המפכ"ל התייחס בדבריו לחוסן הלאומי שהשוטרים מספקים למדינה בפעילותם במהלך ימי המבצע הצבאי, ולאירועים שהתקיימו היום בירושלים.

מפכ"ל המשטרה אמר לשוטרים: "אין ספק שהניסיון והוותק שיש פה לכל האנשים, המקצועיות בטיפול בזירות – מצילות חיי אדם. הרוגע שלכם, ההתנהלות המבצעית שלכם, הרגועה, מקרינה על כל הציבור. בסך הכל הטיפול הנכון, הממוקד, באירועים מאפשר לצה"ל, אנחנו נותנים להם את החוסן, לצה"ל ולשב"כ, להמשיך לפעול ולעבוד בצורה מדויקת, כמו שהם עושים עד עכשיו".

"היום היינו בירושלים, תשעה באב, יום מאוד מאוד מורכב. כל הגורמים הקיצוניים מנסים לגרור אותנו ולחבר את ירושלים לאירוע ומהרגע שירושלים הייתה נכנסת לתמונה, אז באופן אוטומטי היא הייתה מושכת את כל תשומת הלב. במסגרת המשטרתית גייסנו חמש פלוגות מילואים, הקפצנו יחידות, הבאנו כוחות, עיבינו מערכים ובסך הכל נתנו את המענה גם בירושלים, לא הצליחו לגרור אותנו", סיכם שבתאי.