בית המדרש לבוגרי צבא 'בני דוד'
בית המדרש לבוגרי צבא 'בני דוד'צילום: ליאור שטול

תנועת "קריים מיניסטר", שהוקמה כתנועת התנגדות לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, פנתה יחד עם עמותת "מחזקים" למשרד הביטחון ומשרד החינוך בדרישה לשלילת ההכרה והתקציבים ממוסדות "בני דוד" ביישוב עלי.

עמותות השמאל הקיצוני שיגרו באמצעות עו"ד יאיר נהוראי מכתב ארוך, בו טרחו לפרוס על 25 עמודים טענות שונות המנסות להוכיח כי המכינה בעלי "חותרת תחת הקיום של ישראל כמדינה דמוקרטית" וכי יעודה של של המכינה הוא "להוביל למהפך שילטוני במדינת ישראל, ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינה יהודית שהתורה חוקתה".

במכתב נטען כי "במכינה נלמדים תכנים חמורים ביותר, בחלקם מבזים ומשפילים נגד אנשי שמאל, להט"בים, נשים, חילונים, רפורמים וערבים. כמה מהתכנים אף חוצים לכאורה את הרף הפלילי, כגון חינוך לגזענות כנגד ערבים ובכלל, וכן חינוך למתן פרוטקציות לאנשי שלומינו במגזר הציבורי. תלונות למשטרה בנושאים אלו הוגשו כנגד המכינה וראשיה".

במכתב צוטטו קטעי שיעורים ודרשות שמסרו הרבנים השונים במכינה, ובראשם מייסדי המכינה הרב אלי סדן והרב יגאל לוינשטיין, וכן הרב אליעזר קשתיאל, הרב יוסף קלנר, הרב אופיר ולאס, והרב נתנאל אלישיב.

מתוך השיעורים ביקשו משגרי המכתב להוכיח כי רבני המכינה חותרים לכינונה של "מהפכה שלישית". עו"ד נהוראי ציטט מתוך שיעור שמסר בעבר הרב סדן בו הוא אמר שאת המהפכה הראשונה הוביל הרב אברהם יצחק הכהן קוק ש"הוריד תורה משמים לארץ", את המהפכה השנייה הוביל בנו הרב צבי יהודה הכהן קוק "שהוא העמיד דור של תלמידי חכמים שחיים על פי משנתו של הרב", ציטט עו"ד נהוראי, "ואחר כך קמנו אנו, בני דוד, וגם התחלנו לשלוח אנשים לצבא, ואחר כך התחלנו לדבר לאנשים אחרי הצבא. כלומר המהפכה השלישית". את השורה האחרונה הדגיש נהוראי במכתבו וביקש לטעון מכאן על יעודה הנסתר של המכינה.

בהמשך ציטט משפט מתוך שיעורו של הרב קשתיאל וטען כי למכינה "חזון משיחי". בשיעורו אמר הרב קשתיאל "בשביל מה הקדוש ברוך הוא נתן לנו את צה"ל? בשביל שנופיע את שם השם".

בהמשך הוא מנה שברי שעורים שמסרו רבני הישיבה ומשפטים שונים מתוכם ביחס לסוגיות שונות. ביחס לסוגיית הלהט"ב ציטט עו"ד נהוראי בין השאר מתוך "נאום הסוטים" המפורסם של הרב לוינשטיין, שנאמר לפני לא פחות משבע שנים.

בסיום מכתבו כתב עו"ד נהוראי: "מרשיי אינם סבורים ואינם טוענים כי מכינת בני דוד בעלי מבקשת להביא לחיסולה הפיסי של מדינת ישראל. אולם אי אפשר להתחמק מההבנה כי מכינת בני דוד בעלי ומוריה, רבניה ונושאי המשרה בה, שמו להם למטרה לחסל את מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, ולבטל את ערכיה כמדינה דמוקרטית, לפחות במובנם המהותי, אל נוכח תפיסות העולם של רבניה".

"לאור האמור לעיל, נבקשכם להורות על כינוסה של הוועדה המייעצת למנכ"ל משרד החינוך, לשלול את ההכרה במכינה כחלק מהמכינות הקדם צבאיות", כתב. "העובדה כי המדובר במכינה אשר זוכה לתקצוב מטעם רשויות המדינה בהיקף של מיליוני ש"ח בכל שנה, ובפועל פועלת דווקא נגד המדינה וערכיה, מחייבת לשיטת הח"מ, בדיקת הנושא ושלילת ההכרה ממכינת בני דוד כחלק מהמכינות הקדם צבאיות, לרבות תקצובן על ידי משרד הביטחון ומשרד החינוך".

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר: "שנים שבמכינת עלי מטיפים למשנה קיצונית ומסוכנת החותרת תחת ערכיה הדמוקרטיים של ישראל. נראה שבמכינה הקיצונית הזאת, חופש הביטוי הפך להיות חופש השיסוי, ההסתה והביזוי של קבוצות רבות בעם ישראל. הגיע הזמן לעצור את הטירוף ולטפל במכינה שפועלת נגד המדינה, ולשלול מהמכינה הזאת כל תמיכה ציבורית, עד השקל האחרון. זה מאבק על עתידה ואופייה של ישראל ואסור להתרפס בפני חבורת רבנים קיצונית והזוייה מההתנחלויות שמנסה להפוך את ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינה שתורתה חוקתה".

עו"ד יאיר נהוראי מסר: "מהמחקר שערכתי עולה תמונה מטרידה ביותר לפיה תכנים הנלמדים במכינה אינם בלשון המעטה עולים בקנה אחד עם הוראות החוק הקובעות כי על המכינה לחנך את חניכה להזהות עם עריכה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית כמשמעם במגילת העצמאות ובחוקי הייסוד. גולת הכותרת היא עמדתו של ראש המכינה ומייסדה הרב אלי סדן שמצהיר על חזונו לחולל את 'המהפכה השלישית', בדרך למדינה יהודית שהתורה חוקתה. נמתין לתשובות ונפעל בהתאם"

ממוסדות בני דוד נמסר: "נגד מר נהוראי עומדות ותלויות תביעות משפטיות מפורטות ומנומקות בגין מספר רב של פרסומים המהווים לשון הרע. התביעות ממחישות הלכה למעשה את הפער בין ההאשמות הכוזבות שלו לבין המציאות בפועל. נודע לנו כי מר נהוראי נרשם לפריימריז של מפלגת מרצ ונראה כי במסגרת הריצה הפוליטית הנוכחית, הוא מנסה להריץ שוב את טיעוניו השקריים כדי לקושש כמה קולות.

"נראה כי מאז שהקשר של הנ"ל עם הכתב עמרי מניב הסתיים בנסיבות מביכות הידועות כפרשת הרב נאמבורג, מר נהוראי מנסה את מזלו ע"י הבאת שקריו לציבור בדרכים אחרות וייתכן שאלה יולידו תביעות לשון הרע נוספות.

"אלפי בוגרי בני דוד המצטיינים בשירות צבאי והתורמים למדינה בפעילות ציבורית מפוארת וברוכה ברפואה, בחקלאות, במדע, במשפט ופועלים בערכיות רבה למען ישראל בארץ ובעולם - הם התשובה בשטח לכל טענה ואמירה מופרכת של האיש", כך ממוסדות בני דוד.