גנץ במהלך הסיור
גנץ במהלך הסיורצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שני) בחמ"ל עיריית אשקלון יחד עם ראש העיר תומר גלאם, בתחנת הכוח באשקלון יחד עם מנכ"ל חברת החשמל ובקיבוץ זיקים שבמועצה האיזורית חוף אשקלון, יחד עם ראש המועצה איתמר רביבו, שם פגש משפחה שיצאה במהלך המבצע להתרעננות מחוץ לאזור הדרום.

"אני רוצה להודות לראשי הרשויות ולתושבים על עמידתם האיתנה בעורף, בשיגרה ובחירום, ועל תרומתם למאמץ המבצעי במהלך מבצע קעלות השחר'", אמר גנץ.

הוא הוסיף, "אנחנו נמשיך את המאמץ לשיפור המיגון בכלל יישובי הדרום זאת בנוסף להחלטתי על הקמת צוות שיעסוק במיגון האזורים הסמוכים לגדר מהאיומים הנשקפים להם".

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ציין כי "העיר אשקלון ותושביה מעניקים את מלוא הגיבוי לצה"ל, לחייליו ולכוחות הביטחון. כולנו מלאי הערכה על היוזמה לצאת למבצע על מנת להביא שקט וביטחון לאזור. סבב אחר סבב התושבים באשקלון מפגינים חוסן אדיר ומעורר השראה למרות שלרבים מהם אין את הזכות הבסיסית להגן על עצמם בשעת חירום".

"תוכנית המיגון חייבת לצאת אל הפועל, עוד היום, ובמקביל, הממשלה צריכה להאיץ החלטת ממשלה שנוגעת להטבות הכלכליות שמגיעות לתושבי אשקלון, בזכות ולא בחסד", דברי גלאם.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו סיכם: "אני מודה לשר הביטחון על הביקור בקיבוץ זיקים ועל כך שהגיע לחוות ולשמוע מקרוב את התושבים שחוו את סבב הלחימה. מבקש להביע את הערכתי הרבה לשר ולכוחות הביטחון על ניהול המבצע ביד רמה תוך שיתוף פעולה הדוק אל מול המנהיגות האזרחית. אין לי ספק שהדבר משפיע ומחזק את תחושת הביטחון של תושבי העוטף ותושבי הדרום".