הודעת הונאה המופצת בסמסים
הודעת הונאה המופצת בסמסיםצילום: חברת החשמל

חברת החשמל מתריעה על נסיון להונאת לקוחות על ידי מסרון המופץ בשעות האחרונות ומזכיר ללקוחות על חשבון חשמל שהוחזר ואם לא ישולם, החשמל ינותק.

בחברה מציינים כי כבר מעל לשנה וחצי מתקבלות התראות מלקוחות המדווחים על נסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית, או לחילופין הודעה לנייד המבקשת להסדיר תשלום חשבון החשמל הקדם כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.

הניסיון האחרון כלל הודעות בדואר האלקטרוני שקראו ללקוחות החברה לקבל החזר כספי בגין תשלום כפול לחברת החשמל וכללו גם מספר חשבונית וסכום החזר.

בחברה הבהירו כי הן הודעות טקסט והן הודעות דואר אלקטרוני מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il. חברת החשמל אינה "מחזירה" חשבונות חשמל או "מפסיקה" שירות.

בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון או לחילופין יוזמת בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי. הודעות המכילות בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי אינן הודעות מטעם חברת החשמל.

אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה בחברה ציין כי "ניסיונות ההונאה נמשכים מזה תקופה ארוכה. אנחנו, בחברת החשמל, פועלים לעדכן את כלל הלקוחות על כל ניסיון להונות אותם ורואים את מעשי הנוכלות הזו בחומרה. הודעות מטעם חברת החשמל ניתנות לזיהוי. אנחנו שבים ומבקשים מהלקוחות להיות עירניים".

חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים.