חיפה מול לימסול הערב
חיפה מול לימסול הערבצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

מכבי חיפה העפילה הערב (שלישי) לשלב הפלייאוף במוקדמות ליגת האלופות. למרות הפסד חוץ מאכזב לאפולון לימסול הקפריסאית בתוצאה 0:2, העפילה הערב האלופה הישראלית מחיפה לשלב הבא במוקדמות ליגת האלופות, מפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה.

העפלתה של חיפה לשלב הבא, שם תפגוש את הכוכב האדום בלגרד הסרבית, למרות ההפסד הערב בקפריסין, הסתייעה בזכות הניצחון האדיר של חיפה במשחק הראשון מול הקפריסאים בשבוע שעבר באצטדיונם הביתי, אצטדיון סמי עופר שבחיפה בתוצאה 0:4.

גם שני שערים מוקדמים של הקפריסאים, יכולת חלשה עם 3 שערים שנפסלו בטענת נבדל מוצדקת והרכב משני של האלופה הישראלית, לא עזרו למארחים מקפריסין לעשות מהפך אדיר וסנציוני וחיפה עולה לשלב הבא שם מחכה כבר יריבה קשה הרבה יותר.

המשחק הערב נערך באצטדיון ה-GSP שבבירה ניקוסיה, האצטדיון הזכור לטובה עבור החיפאים ואוהדיהם, מקום בו אירחה את משחקי שלב הבתים של ליגת האלופות בפעם הראשונה ששיחקה במסגרת יוקרתית זו, ב-2002/3 בעקבות האינתיפאדה השניה.

אז, באצטדיון הקפריסאי היא רשמה את ניצחונה היוקרתי ביותר אי פעם, כשהביסה את מנצ'סטר יונייטד הגדולה בתוצאה 0:3. הערב, חיפה אמנם מפסידה באצטדיון הקפריסאי אך מעפילה לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות וגם אם תודח ממנו היא תשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית, שם מחכה לה אותה מנצ'סטר יונייטד ושחקן הכדורגל הטוב בעולם, כריסטיאנו רונאלדו.

חיפה רחוקה שני משחקים מהופעה שלישית בתולדותיה בשלב הבתים של מפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה, כאשר רק אלופת אירופה לשעבר, הכוכב האדום היא זו שמפרידה בינה לבין חלום אירופי גדול.