חילי טרופר. ניסה לעזור לבאר שבע
חילי טרופר. ניסה לעזור לבאר שבעצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

למרות הפסקת האש ופניה של לא אחר מאשר שר התרבות והספורט חילי טרופר, הפועל באר שבע תארח את משחק הגומלין מול לוגאנו השוויצרית באצטדיון שבנתניה.

יומיים לפני משחק הגומלין של הפועל באר שבע מול לוגאנו השוויצרית במסגרת הסיבוב השלישי של מפעל הקונפרנס-ליג, הודיעה היום (שלישי) אופ"א, ארגון הכדורגל האירופי, כי המשחק לא יתקיים באצטדיונה הביתי של סגנית האלופה ומחזיקת הגביע הישראלית, אצטדיון טוטו-טרנר שבבאר שבע.

הסיבה: מטח הרקטות מצד ארגון הטרור העזתי, הג'יהאד האיסלאמי במהלך מבצע 'עלות השחר' לכיוון הדרום כולו ובאר שבע בפרט.

כבר אמש הודיעו באופ"א לראשי האדומים מבירת הנגב כי לא יוכלו לארח את השוויצרים עליהם גברו בשבוע שעבר בחוץ בתוצאה 2:0 באצטדיונם הביתי.

בבאר שבע שלאירוח המשחק הייתה חשיבות כלכלית גדולה עבורם, ניסו להציג את הסכם הרגיעה בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי, אך בקרב שחקני היריבה חששו וסירבו להגיע לדרום.

בבאר שבע אף רתמו את שר התרבות והספורט חילי טרופר למאמץ כשזה שלח לארגון הכדורגל האירופי מכתב על ידי יו"ר ההתאחדות לכדורגל, בו ביקש לקיים את המשחק באצטדיון טרנר בבאר שבע ולא בנתניה.

השר טרופר כתב בין היתר כי "כשר בממשלה ובקבינט המדיני ביטחוני, אני יודע שהמצב הביטחוני המורכב מאחורינו. מגיע לאוהדי הפועל באר שבע שהמשחק יתקיים באצטדיון הביתי. הילדים חזרו לגנים, אנשים חזרו לעבוד והשגרה מחייבת שגם משחק הכדורגל יתקיים כמתוכנן. אנא שקלו שוב להחזיר את המשחק לעיר לטובת האוהדים".

למרות כל אלה, באופ"א סרבו לחזור בהם מההחלטה ובבאר שבע השלימו עם העובדה והודיעו כי יקיימו את המשחק בעוד יומיים באצטדיון בנתניה, כאשר הכרטיסים שנרכשו יתאימו לאצטדיון בנתניה ומי שמעוניין ניתן גם לבטל ולקבל החזר כספי.