חידון שלטים בתלמוד הישראלי

במוקדי הלימוד הקהילתיים של התלמוד הישראלי החלו לציין השבוע את אירועי השיא של פרויקט הקיץ התלמודי.

באמצעות חידוני שלטים, סדנאות יצירה, ומגוון הופעות סיכמו המשתתפים את לימוד הקיץ. לימוד הקיץ כלל לימוד יומי קהילתי במהלכו נחשפו המשתתפים למושגים תלמודיים, דמויות, פתגמים וסוגיות וכן למגוון נושאים היסטוריים, סיפורים, מושגים ומקומות המאפיינים את הפסיפס הישראלי.

מנהל הפעילות בגבעת שמואל, אליסף אברמוביץ': בחרנו לציין את סיום פעילות הקיץ בחידון דיגיטלי שמקיף את חוברת הפעילות שנלמדה לאורך הקיץ. הילדים שהתמידו הצליחו להפתיע ולענות על שאלות מאתגרות.
לשאלתנו "מה הכי חשוב לך בפעילות?" ענה אברמוביץ': "לגרום לילדים לאהוב תורה ולשמוח בה."

במוקד קרני שומרון, מנהל הפעילות, ישי אייזן, ערך באירוע השיא את "סדנת לחם הפנים". בסדנא הילדים חוו את שלבי הכנת לחם הפנים ולמדו אודות הניסים שהתרחשו בזמן בית המקדש בלחם זה. ישי מציין: "בכל שנה אנו מסיימים את ימי לימוד החופש בעיסוק והכירות עם כלי המקדש. הלימוד מעניק לילדים ידע נרחב ועיסוק בתחום שפחות מוכר".

מסיימים קיץ בתלמוד הישראלי
מסיימים קיץ בתלמוד הישראליצילום: ישי אייזן

רכזת הפרויקט, ענבל הלל, מספרת על מטרתו: "רצינו לתת מענה איכותי לתקופת החופש הגדול, מענה שיאפשר חיבור בין דורי על ידי לימוד הורים וכן עיסוק קהילתי בתוכן ערכי. הרכזים הנפלאים ידעו לכנס את המשתתפים מידי יום לשעות איכות קסומות שמוסיפות חיבור וידע. בחרנו רצף לימוד המאפשר בכל יום להצטרף לתכנית, כך שהמשתתפים יכלו לשלב בין הלימוד ובין הפעילויות והנסיעות המאפיינות את החופש"

מנכ"ל התלמוד, ישראל בן פזי: "מסכמים בסיפוק רב תקופת למידה ענפה. בלימוד הקיץ הורים וילדים למדו יחדיו מושגים מן התלמוד יחד עם מושגים ישראליים. אחריותם של ארבעת השומרים, כיבוד הורים, שמירת הלשון, יחד עם ארגון השומר, משה מונטיפיורי, קיבוץ חפץ חיים ואלכסנדר זייד. תמהיל תוכן שמעודד מחשבה, סקרנות, ורלוונטי לחיי היום יום. מכינים במרץ את פעילות השנה הקרובה".