שלמה קרעי רוכן לעבר המיקרופון כדי לדבר
שלמה קרעי רוכן לעבר המיקרופון כדי לדברצילום: Yonatan Sindel/Flash90

קרוב ל־140 אלף מתפקדי ליכוד יגיעו היום (רביעי) לקלפיות על מנת לעצב מחדש את רשימת המפלגה ולהצביע בפריימריז לבחירות הבאות.

לקראת החגיגה הדמוקרטית הגדולה, חבר הכנסת שלמה קרעי שוחח עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב־103fm והסביר מדוע רוצה להיבחר שוב.

בפתח השיחה, ציין חבר הכנסת בחיוך על מספרו בפריימריז: "זה לא סתם חזק, נתניהו צריך את קרעי חזק שבעתיים. 7 כפול ביבי זה 168. זה חזק כדי שיהיה כוח לימין".

מיד לאחר מכן, התייחס לאמירותיו בנוגע ליועמ"שית המכהנת: "קודם כל, נתניהו לא דיבר איתי, אמרתי בפירוש גם בראיון זה לא עניין של פרסונה, אנחנו חוזרים כדי לעשות רפורמה משמעותית במערכת המשפט, שנבחרי הציבור הם אלו שימשלו ולא פקידים יסכלו מדיניות של ממשלה ושרים, פקידים שיוכלו לעבוד בהרמוניה. אני אומר לך שהעניין הוא לא בן אדם כזה או אחר, העניין הוא משילות שאנחנו נחזור. פקידים שיסכלו מדיניות של ממשלה לא יוכלו להישאר, זה על פי החוק גם היום. פקיד שלא מצליח לפעול בהרמוניה יש סמכות להחליף אותו".

"ההערכה שלי שיהיה מאוד קשה לבהרב מיארה אבל נתניהו מקבל את ההחלטות האלה, לא אני. לכן, אנחנו חוזרים למשול, גם רפורמה במערכת המשפט, בג"ץ לא יוכל יותר לא לאפשר הריסת בתי מחבלים וכל מיני דברים שהממשלה רוצה לעשות", הדגיש.

לאור אמירותיו, תהו צמד המגישים האם גם הרמטכ"ל צריך להיות מודח מתפקידו, ואילו ח"כ קרעי השיב: "זה שגנץ ממנה רמטכ"ל בתקופה הזו וזה שמאפשרים, רמטכ"ל מתמנה באופן הכי מקצועי והכי לא פוליטי שבעולם, זה לא תפקיד פוליטי כמו האחרים. גנץ לא צריך לבחור את זה כשאין ממשלה, כשאתה ממנה שאתה לא צריך למנות שכוכבי נמצא עד ינואר בתפקיד, אתה מנסה לעשות את זה פוליטי. אני חושב שרמטכ"ל הוא אדם מקצועי, אנחנו לא מחפשים זעזועים במערכת. יש לי בעיה שאדם עושה פוליטיקה קטנה על חשבון הציבור כשאין לו כבר מנדט מהעם".

"לדעתי לא נדיח רמטכ"ל אנחנו לא באים לפרק מערכות", טען, והוסיף: "אנחנו באים להחזיר את הדמוקרטיה, את המשילות. אף אחד לא צריך לפחד, מי שידע להתנהל כמו במדינה דמוקרטית ויבין שנבחרי הציבור הם אלו שמתווים מדיניות ופקידים לא יכולים לסכל אותה, לא צריך לפחד. מי שתרוצה להתוות מדיניות שילך להתמודד בקלפי".

בסיום השיחה, כאשר נשאל חבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד האם יהיה קרע במפלגה במידה ונתניהו לא יגיע ל־61, קרעי הכריז: "נתניהו יצליח להגיע ל־61. הקמפיין שהממשלה עשתה בשנה האחרונה יוציא את האנשים שלנו, יהיו כאן אחוזי הצבעה גבוהים, אני רגוע מאוד. תהיה כאן ממשלת ימין, ממשלת ההונאה שגנבה מנדטים מהעם הולכת הבייתה".