דבורה גוטמן קיציס
דבורה גוטמן קיציסצילום: כאן

זה לא סוד ששירת נשים זה נושא מורכב, קל וחומר בתחנת רדיו שמיועדת לציבור דתי וחרדי כמו 'כאן מורשת', אבל אז לימור גריזים מגן - מי שמנהלת את 'כאן מורשת' ו'כאן הסכתים' – באה עם הברקה.

"אם אי אפשר להיכנס בדרך המלך, בדלת הראשית של הרדיו, אז ניכנס מהחלון". היא פנתה לעורכת המוזיקה של כאן מורשת דבורה גוטמן קיציס והציעה לה לעשות הסכת, עשוי וערוך לעילא, שישאיר את הבחירה בידו של כל אחד ואחת.

"כתאגיד ציבורי יש לנו חובה מיוחדת וזכות לתת מענה ייחודי לכלל האוכלוסייה" אומרת קיציס, "ולכן, לא ייתכן שלא יינתן ייצוג הולם לנשים יוצרות. בתוך אלו, יוצרות דתיות לא פעם, ממש נדחקות לפינה, והמאבק שלהן להישמע, ולהשמיע הופך להיות קשה אף יותר".

"אז למדנו וחקרנו, וניסינו וטעינו, והתחלנו והפסקנו, ובסוף מצאנו. אחרי 20 שנים ברדיו, נגלה לי עולם חדש, שמתנהג אחרת, והחוקים שלו שונים, והכניסה אליו מחייבת למידה, ענווה והכנעה, ניסוי וטעיה, ולבסוף, צלילה למים העמוקים".

אז הפודקאסט נפתח במעין פרולוג קצר בו סיפרה קיציס את סיפורה האישי ושיתפה על ההתמודדות שלה עם הנושא של שירת נשים, ובפרק הראשון שעלה השבוע היא אירחה את שרון רוטר - נערת הרוק התל אביבית שגילתה את עצמה בהודו וחזרה בתשובה, אבל אז הבינה שאין מקום ליצירה שלה בעולם הדתי ושהיא חייבת לעשות מעשה. רוטר שיתפה גם היא בסיפורה וגם ביצעה את הלהיט שלה "ארוץ אליך".

"אנחנו מאוד גאים בהסכת הזה" חותמת קיציס, "ובכך שכאן נותנת במה ליוצרות דתיות, ובפרקים הבאים שיעלו בקרוב יהיו בין היתר: רוחמה בן יוסף, ריקה רזאל, אודהליה ברלין ואתי אנקרי".