התאונה הקשה בירושלים
התאונה הקשה בירושליםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

אסון בירושלים: בתאונה הקשה התרחשה בסמוך למרכז 'רב שפע' בבירה נהרגו שושנה גלושטיין בת 40 שהייתה בהריון בשבוע מתקדם, ושתי בנותיה, חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים.

ההלוויה של האם ובנותיה תיערך הבוקר (שישי). המשפחה מתגוררת בעיר אופקים שם שימשה האם - שושנה כרכזת חינוך מיוחד בסמינר של הרב ליברמן. בעלה הרב דוב הוא ראש כולל בעיר. יצויין כי המשפחה הגיעה לנפוש בירושלים למספר ימים לרגל ימי החופש - בין הזמנים.

התאונה התרחשה באשר אוטובוס בקו 402 שיצא מבני ברק איבד שליטה ברחוב שמגר בירושלים ליד קניון רב שפע ודרס אנשים שעמדו בסמוך לחנות.

אוטובוס איבד שליטה בירושלים, 3 הרוגים

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם 6 פצועים, בהם: צעירה כבת 21 במצב קשה, 2 פצועים בינוני, בהם ילד כבן 6 ושלושה פצועים קל , בהם ילד כבן 4 ותינוקת כבת שנה.

תיעוד: האוטובוס פוגע, הולכי הרגל בורחים בבהלהחוצות ירושלים

בבית החולים שערי צדק עדכנו על מצב הפצועים מהתאונה הקשה: מוסיף להיות קשה מאוד מצבה של הפצועה בשנות ה-20 לחייה. במהלך הלילה עברה מספר ניתוחים והיא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ. פצועה בשנות ה-40 לחייה במצב בינוני ועברה ניתוח במהלך הלילה. 2 ילדים במצב בינוני מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. ילד במצב קל שוחרר הבוקר.

בהדסה עין כרם מאושפזים שני ילדים בן 4 ובן 9 חודשים, שמצבם מוגדר בינוני ויציב ושניהם מטופלים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. בהדסה הר הצופים מטופלים עדיין שני נפגעים במצב קל.

הפאראמדיקים של מד"א נתנאל ליפשיץ ובר עזר סיפרו "מדובר בתאונה מזעזעת, מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אשה כבת 30 ופעוטה כבת 3 שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות, ביצענו בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן, מתחת לאוטובוס נלכדה ילדה כבת 7 שלא ניתן היה להגיע אליה, היא הייתה מחוסרת הכרה ולאחר הרמת האוטובוס היא חולצה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה.

זירת התאונה בירושליםדוברות זק"א


על המדרכה בסמוך לחלקו האחורי של האוטובוס שכבה צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, היא סבלה מחבלות קשות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשמצבה קשה ולא יציב, ובנוסף פינינו 2 פצועים, ילד כבן 6 במצב בינוני עם חבלות בראש בבטן ובגפיים ואשה כבת 47 במצב קל עם חבלה בגפיים ולבית החולים הדסה פינינו אישה כבת 24 ילד כבן 4 ותינוקת כבת שנה במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים".

משטרת ירושלים מסרה "משטרת ישראל החלה בחקירת נסיבות תאונת דרכים שארעה ברחוב שמגר בירושלים, במעורבות נהג אוטובוס שככל הנראה איבד שליטה ופגע במספר הולכי רגל. כוחות משטרה רבים ובוחני תאונות דרכים של משטרת ישראל נמצאים בזירה והחלו בחקירת נסיבות התאונה. אנו מבקשים מציבור הסקרנים שלא להתקרב לזירה ולאפשר לכוחות ההצלה לסיים את פעולות החירום בזירה".

מפקד מרחב ציון במשטרה: אירוע טראגי עם מראות קשיםדוברות המשטרה

מפקד מרחב ציון במשטרה, תנ"צ קובי יעקובי, אמר כי "מדובר באירוע טראגי עם מראות קשים במהלכו אוטובוס התדרדר מסיבה שנבדקת על ידי בוחני התנועה ופגע במספר אנשים. יש שלוש הרוגות ועוד עשרה פצועים. כוחות החילוץ עמלו כדי לפנות את כלל הנפגעים מהמקום. אנחנו חוקרים את התאונה".

מוקדם יותר התרחשה תאונה קשה בין מכונית פרטית למשאית בכביש 57. בבית החולים לניאדו נקבע מותה של הילדה רימאס מתעב בת ה-7 מקלנסווה, שנסעה ברכב שככל הנראה התנגש במשאית מאחור. מוקדם יותר נאלצו צוותי ההצלה לקבוע את מותה של דודתה, לילא מתעב.

צעיר כבן 23 שנפצע באורח בינוני פונה לבית החולים הלל יפה, ואישה כבת 40 פונתה עם ילדה כבת 10 לבית החולים מאיר.

החובש אבי מלכה ממרחב ירקון במד"א סיפר כי "האישה כבת ה-60 שכבה על הכביש כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק ועם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. נאלצנו לקבוע את מותה לאחר בדיקות רפואיות. הילדה כבת ה-5 שכבה בסמוך לרכב כשהיא מחוסרת הכרה. ביצענו בה פעולות החייאה בשטח, והעברנו אותה לניידת טיפול נמרץ שהמשיכה את הטיפול הרפואי המאומץ, שבמהלכו ליבה שב לפעום. נהג המשאית לא נזקק לטיפול רפואי".

סמוך לשעה 19:00 אירעה תאונה קשה נוספת באזור אשקלון, סמוך לצומת הודיה בכביש 3. אישה בת 82 נפצעה באורח קשה, אישה בת 50 נפצעה באורח בינוני ושני נוסעים נוספים נפגעו קל. כל הפצועים פונו לבית החולים ברזילי.

החובשים של מד"א בן טטרו וברוך הרשקוביץ סיפרו כי "שני כלי הרכב היו על אי תאונה בצד הדרך כשהם עם פגיעות פח קשות. שתי הפצועות, אישה בת 82 ואישה כבת 50 היו בתוך המכוניות ו-2 הפצועים שנפגעו באורח קל התהלכו בזירה. העברנו את ארבעת הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים".

אמש נהרגו שני בני אדם בתאונה קטלנית בין שתי מכוניות בכביש 5, בין מחסום חוצה שומרון לכיוון מחלף שער שומרון, וכן רוכב אופנוע נהרג בתאונה נוספת בוואדי ערה.

בתאונה בשומרון נהרג גבריאל ברדה (64), אביה של העיתונאית נסלי ברדה. התאונה התרחשה כאשר גנב רכב נסע נגד כיוון התנועה והתנגש חזיתית ברכבו של ברדה.