עצרת חיל ההנדסה הקרבית
עצרת חיל ההנדסה הקרביתצילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: חיילים בני ישיבות יצאו הערב (ראשון) מעצרת של חיל ההנדסה הקרבית לאחר שאל הבמה עלו לשיר זמרות מלהקה צבאית.

מדובר בעצרת שהתקיימה באנדרטת חיל ההנדסה בחולדה ויועדה עבור כלל חיילי חיל הנדסה קרבית. חיילים דתיים וידאו מראש האם עתידות להופיע בעצרת זמרות והובטח להם שהעצרת לא תכלול שירת נשים.

עם זאת, כבר בשלבים הראשונים של העצרת עלו לבמה זמרות מלהקה צבאית וחיילים מכ-7 מחלקות של בני ישיבות קמו ויצאו החוצה.

"ביררנו והבטיחו לנו מראש שלא תהיה שירת נשים", אמר אחד החיילים ששוחח עם ערוץ 7. "אנחנו ביררנו את זה מול הרב".

הוא סיפר: "הטקס התחיל בשירת 'התקווה' שזמרת שרה. על זה לא רצינו לצאת החוצה, אמרנו שנוריד את הראש ונמשיך. ואז הראו איזה סרטון אחד של חיל ההנדסה ממלחמת העצמאות, ואיך שנגמר הסרטון עולה להקה צה"לית עם זמרים וזמרות שהתחילו לשיר".

לדבריו, "הבני"שים יצאו באופן ספונטני. בינתיים לקצינים אין מה להגיד לנו. פשוט קמנו ויצאנו. עיקר הכעס זה על זה שבדקנו לפני זה ואמרו לנו שלא תהיה שירת נשים ובסוף גילינו שבכלל לא חושבים על זה. יש פה 7 מחלקות בני"ש. מדירים אותנו מהטקס. הגענו עד לפה, 4 שעות נסיעה הלוך וחזור, בשביל טקס שאנחנו בכלל לא יכולים להשתתף בו".

תגובת דובר צה"ל: "עצרת חיל ההנדסה הקרבית היא אירוע ערכי ומאחד לכל חיילי ומפקדי החיל. במסגרת ההכנות לאירוע, הועבר מידע שגוי בנוגע להופעות בו לחלק מהמשרתים בעקבות טעות אנוש. מכיוון שמדובר בטקס שאינו ממלכתי או רשמי, לפי פקודת השירות המשותף, התאפשר לחיילים המקיימים אורח חיים דתי לצאת ממנו".