יועז הנדל
יועז הנדלצילום: דוברות

השר יועז הנדל ממפלגת הרוח הציונית טוען שהופעלו עליו לחצים מצד השר בני גנץ להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת לאחר הסבב השלישי של הבחירות.

בחוג בית בגבעת שמואל סיפר הנדל: "הזמינו אותי לכמה וכמה שיחות. אמרו לי זה אפשרי, זו רק הצבעה אחת. היום אנחנו יודעים שזה בלתי אפשרי לעשות קואליציה עם המשותפת, זזה לא נכון אידאולוגית וגם לא יכול לעבוד פרקטית. למרות ניסיונות השכנוע והאיומים, לא הסכמתי".

"התעקשתי על ממשלת אחדות. הלקח מאותה ממשלה, הוא לוודא שלא לוקחים ערבויות מדרעי ולא מאפשרים לנתניהו לעקוץ כשהוא ראשון. ממשלת אחדות יכולה לעבוד כשמרכיבים אותה נכון", הוסיף הנדל.

כשנשאל מדוע הסכים להקים את הממשלה הנוכחית ולא לחבור לממשלה צרה בראשות נתניהו ענה, "אנחנו נגד ממשלה צרה של נתניהו וגם של המרכז-שמאל. להשלים לנתניהו 61 זה רע מאוד למדינת ישראל. ממשלה שעסוקה בחוק צרפתי לא יכולה לעסוק ביוקר המחיה ובמשילות".

"מצד שני, מה אומרים במרכז-שמאל? נקים ממשלה רחבה. איך? איך זה עובד מספרית? אם אתה לא יושב עם המשותפת והחרדים לא ישבו עם ליברמן ומרצ. מה שלא אומרים, שהם רוצים מלחמת התשה. זאת אומרת, נגיע לבחירות, ביבי לא ישיג 61. ואז נלך לעוד בחירות כשיש ממשלת שמאל עם לפיד בראש ובחירות שישיות ושביעיות. אני חושב שזה לא נכון למדינת ישראל. לנו יש תכנית עבודה להוציא את ישראל מהפלונטר הזה. אנחנו היחידים שמציעים משהו פרקטי", דברי הנדל.