המטפלות מפגינות
המטפלות מפגינותצילום: כוח לעובדים

מטפלות המאוגדות ב'איגוד מטפלות המשפחתונים' בארגון כוח לעובדים, מחו הבוקר (שני) על סירוב שרת הכלכלה אורנה ברביבאי לחתום על העלאת התעריף - שכר הלימוד לילדי המשפחתונים המפוקחים ב-500 ש"ח, כפי שהמליצה וועדת המחירים מטעם משרד האוצר ומשרד הכלכלה.

המטפלות קראו לשרת הכלכלה להעלות את התעריף על חשבון המדינה ולא על חשבון ההורים.

אורה אטדגי מטפלת ותיקה אמרה בהפגנה: "13 שנה ששכרנו לא עודכן, וההוצאות שיוצאות מכסנו רק הולכות וטופחות מול עלייה מתמשכת ומטורפת של יוקר המחייה. אני צריכה לחשוב פעמיים לפני שאני מדליקה מזגן במשפחתון?".

מטפלות מפגינותכוח לעובדים

יצויין כי בעקבות הודעת שרת הכלכלה ברביבאי כי תתנגד להעלאת התעריף, הודיעו מטפלות רבות כי אין בכוונתן לפתוח את המשפחתונים בשנת הלימודים הקרובה.

ההורים המודאגים מפתיחת שנת הלימודים יחכו לעוד שלושה ימים, אז אמורים משרדי הכלכלה והאוצר למסור את תשובתם הסופית לבג"צ בשאלת שכר הלימוד במשפחתונים ולפי התשובה יחליטו המטפלות על פתיחת שנת הלימודים.

"20,000 פעוטות, 40,000 הורים וכ-4,000 מטפלות, ממתינים למוצא פיה של השרה. האם המסגרת החשובה הזו של משפחתונים מפוקחים תמשיך להתקיים או שיוקר המחיה והקפאת שכר הלימוד תביאו לקריסתה? ההכרעה בידי השרה", אומרים באיגוד המשפחתונים בכוח לעובדים.