הרב משה שטרנבוך
הרב משה שטרנבוךצילום: פלאש 90

ראב"ד 'העדה החרדית' הרב משה שטרנבוך נשא דרשה בפני תלמידיו במהלכה הסביר כיצד ניתן לדעתו לחמוק מהטרור האיסלאמי.

"ידוע שתושבי ארץ ישראל מוקפים מכל צד במדינות בני ישמעאל וערב צמאי דם ושונאי ישראל המבקשים להורגינו בכל רגע", אמר בפתח דבריו.

"על פי דרך הטבע אין קיום כלל ליישוב היהודי בארץ הקודש, ורק הקב"ה ברוב רחמיו וחסדיו שומר את עמו ונחלתו להצילם מיד שונאיהם, אלא שמלביש את הצלתינו בדרכי הטבע, שזהו ההנהגה בגלות שאנו זוכים לשמירה מהקב"ה מתוך הסתר ולא בגלוי".

בדבריו אמר כי יש לייחס את הצלחות המבצע לסייעתא דשמיא. "בשבוע האחרון שיגרו אויבי ישראל יותר מאלף טילים לעבר יושבי ארץ הקודש, ולמעלה ממאתיים טילים נפלו אצלם בתוך שטח הערביים ונגרם להם אבידות רבות בנפש, ואילו אצל בני ישראל לא נפקד אחד, ולא רק שלא נהרג איש אלא גם כשנפלו כמה נפילות של טילים היו מהם שנפלו בדרך נס במקומות שלא הסבו נזק רב, ויש לנו לראות ולהתבונן בכל זה ברחמי ה' וחסדיו העצומים ששומר על עמו ונחלתו בארץ ישראל".

עוד הוסיף: "גם הישמעאלים אינם משיגים דבר זה בדעתם מדוע כ"כ הרבה טילים נפלו אצלם, ומדוע חלק מהטילים סטו מהדרך באורח 'בלתי טבעי' ונפלו אצלם, ובוודאי כל זה מחסד ה' עלינו שמעורר אותנו לראות ולהתבונן שהצלת היישוב היהודי אינו בא בסיבת כוחות יד אדם אלא רק מאתו יתב', ועל כן חובתינו בשעה זאת לקיים "וידעת היום והשבות אל לבבך", ולהתבונן באמונה בשעה זו".

"בעוונותינו הרבים, אנשי השלטון מתפארים עם הצבא והנשק שלהם, ומייחסים לעצמם ניצחון וגבורה לאמר כוחי ועוצם ידי עשתה לי את החייל הזה, וידוע שתכלית הצבא שלהם אינו כמו שאר צבאות שעשוי רק כדי להילחם באויבים, אלא הצבא שלהם הוא "כור ההיתוך הישראלי" – לחנך את הדור הצעיר לנאמנות למדינה, ולחנכם ש"כוחי ועוצם ידי" ורק בידם ובכוחות עצמם יוכלו לכבוש ולנצח. ועד היום הינם ממשיכים בדרכו ומתגאים לאמר "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה".

לדבריו, הדרך היחידה להינצל מאימת הערבים הוא על ידי אמונה וביטחון בה': "יש לעורר שאם ח"ו יסמכו אצלינו על כוחות הממשלה ויחשבו שיש בכוחם להושיע ולהציל ח"ו, אז חס ושלום הקב"ה ינהג איתנו בדרך זאת ויניח לנו שרק הצבא ישמרנו ולא ישמור אותנו בשמירה עליונה למעלה מדרך הטבע, ואז חלילה המצב יהא נורא.

"על פי הטבע אנחנו אבודים בהיותנו כאן ככבשה אחת בין שבעים זאבים, וכמבואר בחובת הלבבות (ריש שער הביטחון) שאם האדם בוטח בדרכי הטבע – משליך אותו הקב"ה על הנהגת הטבע ואינו שומר עליו בשמירה עליונה, ורק בשעה שנגיע להכרה גמורה ש"אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים" כפשוטו, ונדע בבירור שהדרך להינצל מהם הוא רק על ידי ריבוי תורה בעמל ויגיעה ותפילה מעומק הלב ותיקון המעשים".