SEO
SEOצילום: FREEPIK

האינטרנט תופס חלק ניכר מזמננו בימים המודרניים שלנו ודרכו אנו עושים הכול. החל בגלישה להנאתנו ועד לביצוע פעולות שונות כמו השארת פרטים, הזמנת תור או ביצוע רכישה.

העסקים מבינים היום שאי אפשר להתקדם ללא אתר אינטרנט איכותי, ולכן גם כאשר מדובר בעסקים מתחילים, הם עדיין זקוקים להקצות תקציב מסוים עבור קידום אתר בגוגל.

כל הסיבות להשקיע בקידום אתרים בגוגל

אחת המטרות העיקריות של האינטרנט היא להשיג כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את החשיפה של העסק בקרב הגולשים. קידום אתרים חשוב מעין כמותו, ואלה כל הסיבות להשקיע בו:

1. אם בונים את האתר נכון, מקבלים בתמורה את הפניות הרלוונטיות ביותר שאפשר.

כאשר מדובר באתר אורגני, השמים הם הגבול. זהו האתר הפרטי שלכם, ולכן ניתן לעשות בו ככל העולה על רוחכם. אם בונים את האתר בצורה מושכלת, אפשר ליהנות ממנו וגם לקבל פניות מתאימות. אם הגולש מרגיש שדרך האתר מדברים אליו, אם אתם מצליחים להגיע לגולשים שלכם דרך סרטונים, תכנים ותמונות, בקרוב תקצרו פניות רבות.

2. האתר הוא העסק שלכם.

בין אם מדובר באתר תדמית ובין אם באתר שנועד לגרוף רווחים באמצעות חנות מקוונת, אתר אינטרנט הוא הפנים של העסק וככזה יש צורך להתייחס אליו.

3. אתר מעוצב ומושקע זוכה בהערכתם של הגולשים.

הגולשים יודעים להבדיל היטב בין אתר שעשה את דרכו למקומות הראשונים בגוגל באמצעות מימון לבין אתר שהגיע למקומות הראשונים בזכות עצמו. הם מעריכים יותר את הסוג השני של האתרים. כך שאם האתר שלכם הגיע למקום הראשון במנוע החיפוש בזכות עבודה קשה, הוא יזכה ביותר כניסות.

4. בכל רגע אפשר לבדוק מה עובד ומה לא.

כל היופי באתר אורגני הוא שהוא גמיש ודינמי. גם אם התקנתם פיצ'ר מסוים או ניסיתם שיטת שיווק כלשהי שאינה עובדת, אפשר לשנות הכול בקלות. למעשה, ניתן לבדוק מה עובד ומה לא ובהתאם לכך למקסם את הרווחים והפניות. כמו כן, ניתן לשדרג ולשפר את האתר בכל רגע והזדמנות. ניתן להעלות פוסטים חדשים, לרענן את האתר ועוד.

5. האתר שמחזיר לכם את ההשקעה.

בניגוד לערוצי פרסום כמו רדיו או טלוויזיה שנחשבים לערוצים יקרים, הרי שקידום אתרים בגוגל זול ומשתלם יותר. ולא רק זה, ברגע שמשקיעים בו מבחינה כלכלית, הוא מחזיר את ההשקעה מכל הבחינות. כי כשיש לכם אתר, תוכלו לעשות איתו מה שתראו לנכון, להפיק ממנו תועלת, להגדיל את הרווחים ולנהל את העסקים על מי מנוחות.

6. מתאים גם אם אתם מתחילים.

במסגרת שיווק אתרים באינטרנט כל העסקים שווים, שכן לכל אחד ניתנת הזדמנות שווה להציג ולשווק את עצמו. כך שגם כאשר מדובר בעסק מתחיל, ניתן לעצב אתר איכותי ולתת לו הזדמנות שווה להצליח ולעלות על הדרך הנכונה.

7. קישורים פנימיים וחיצוניים.

אחת הדרכים הטובות יותר לדאוג לקידום האתר הוא למקם את הקישורים שלו בצורה נכונה. זה אומר לקשר את העמודים הפנימיים בצורה מושכלת וכן לדאוג לקישורים חיצוניים. את הקישורים החיצוניים ניתן להשיג ממקומות איכותיים כמו אתרי חדשות מובילים. כמו כן, כשיש לכם אתר, תוכלו לפתוח ערוץ ביוטיוב או חשבון באינסטגרם או פייסבוק על מנת להגדיל את החשיפה וליצור קישורים חיצוניים איכותיים.

8 . מגיעים גם לנייד.

בעלי עסקים רבים מבינים היום שחשוב להתאים את האתר לטלפון הנייד, כלומר להפוך את האתר לרספונסיבי. בדרך זו ניתן לקבל חשיפה גדולה הרבה יותר, שכן מרבית הגולשים לפעמים אפילו אינם מדליקים את המחשב שלהם במהלך היום.

9. אתם בוחרים את ערוץ החשיפה שלכם.

כל היופי באתר אינטרנט הוא שאתם יכולים לבחור באיזו פלטפורמה להיחשף. אם לדוגמה אתם מציעים מוצרים לצעירים, הפלטפורמה המתאימה היא אינסטגרם. אבל אם מדובר במוצרים לקהילה מבוגרת יותר, פייסבוק או יוטיוב יעשו את העבודה.

10. עם בוא הזמן, תוכל פשוט למכור את האתר.

השקעתם באתר לילות כימים וכעת גיליתם שאתם כבר לא צריכים אותו מסיבה זו או אחרת? זה לא אומר שאתם צריכים למהר ולהשבית אותו, כי עבור האתר שבו השקעתם זמן רב כל כך תוכלו לקבל כסף. אם האתר מקודם כמו שצריך, רבים ישמחו לקנות אותו מכם, וכך שני הצדדים יצאו מרוצים. כך בכל פעם שאתם מקדמים אתר, זיכרו כי מדובר בנכס הפרטי שלכם שיכול בהחלט להביא לכם רווחים.

איך מוצאים מומחה לקידום אתרים?

ניתן לנסות ולקדם אתר באופן עצמאי, אך הדבר יצרוך מכם זמן רב ולא מעט משאבים. אם אתם מעוניינים לחסוך בכסף ולחזור לעבודה שלכם כדי להשקיע יותר מרץ ואנרגיה במוצרים ושירותים, כדאי לקרוא למומחה לקידום אתרים. המומחה בעל הידע המקצועי יעבוד על האתר שלכם, כדי שתוכלו לקבל פניות רלוונטיות תוך זמן קצר.

מכל מקום, ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים מומחה לקידום אתרים. דבר ראשון, חשוב לבחון את הניסיון של מקדם האתרים ואת תיק העבודות שלו. התבוננו בעבודותיו הקודמות, בחנו את העיצוב והנראות הכללית ותראו אם אתר בסגנון זה מתאים לכם. דבר שני, חשוב לבחון את המחיר. מומחה לקידום אתרים שמכבד את עצמו מציע לכם מחיר הוגן, כולל הצעת מחיר מפורטת על כל השירותים שהוא מציע. כמו כן, הוא דואג לעדכן אתכם צעד אחר צעד בהתפתחויות העניינים מבחינת האתר שלכם.

מעבר לכך, אם אין לכם הרבה ניסיון עם מומחים לקידום אתרים, כדאי לחפש המלצות על מקדם האתרים מחברים, קולגות או ברחבי אתר האינטרנט. ובסופו של דבר, קיבעו פגישה ראשונית עם מקדם האתרים על כוס קפה, כדי להתרשם ממנו, מעבודתו, מהצוות ולראות אם אתם מתאימים ויכולים להמשיך הלאה.