משטרת ישראל באצטדיון בלומפילד
משטרת ישראל באצטדיון בלומפילדצילום: דוברות המשטרה

סוף לענישה הקולקטיבית? רגע לפני פתיחת עונת 2022/23 בליגת העל בכדורגל, במוצאי השבת הקרובה, קיימה משטרת ישראל שיח פתוח עם נציגי מועדוני הספורט השונים, מובילי דעת קהל ונציגי אוהדים.

מטרת השיח הייתה לחזק את הקשר בין המשטרה לקהילות האוהדים ולהבין לעומק את הצרכים של האוהדים במגרשים השונים בכל רחבי הארץ, מתוך רצון וכוונה לחזק את הקשר איתם.

במשטרת ישראל שמעו את הביקורות הרבות כנגדם והבינו כי אין מנוס מלפעול יחד עם האוהדים ולא באלימות נגדם.

בפגישה שהתקיימה בין שר התרבות והספורט חילי טרופר, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ראש אגף המבצעים ניצב סיגל בר צבי וצוותה, לבין נציגי אוהדי קבוצות הספורט בישראל, הוחלט על הסדרת השימוש בפירוטכניקה קרה, כך שהיא תהיה בטוחה ותאפשר לאוהדים להביע את תמיכתם בקבוצה אך מנגד לא תסכן אחרים ולא תהווה עבירה על החוק.

במשטרת ישראל הדגישו כי מדובר אך ורק בסוגי פירוטכניקה העומדים בתקני משרד הכלכלה והפעלתם תעבור את כל שרשרת האישורים הקבועים בחוק, ועם זאת, מדובר בתקדים עבור האוהדים הרבים שגם נוכחות המשטרה בכוחות מתוגברים במגרשים רבים, לא מנעו את הדלקת האמצעים הפירטוכניים.

במשטרת ישראל אמרו כי "משטרת ישראל תמשיך להיות נוכחת במגרשי הספורט ובצירים המובילים לאירועים אלה וזאת על מנת לוודא שמירה על בטחון הציבור. אנו קוראים לכל אוהדי הספורט שנתקלים באירועי אלימות, או קריאות מסוכנות ברשת, לפנות למוקד 100 של המשטרה. משטרת ישראל קוראת לא לאלימות, כן לספורט ומאחלת לכלל המשתתפים בענפי הספורט השונים הצלחה רבה".