הרב עמיחי אליהו
הרב עמיחי אליהוצילום: דרור סיתהכל

אומר לכם בכנות: יש לי אהבה גדולה לשמחה רוטמן. אני חושב שמדובר באחד מחברי הכנסת החשובים בתקופה הזו, מהיחידים שמסוגלים לייצר תיקון משמעותי במערכות המדינה.

זו גם הסיבה שכל כך קשה לי עם הדברים שהוא אומר בכתבה שפורסמה הבוקר בערוץ 7

האשמים בנתק עם איתמר בן גביר הם חברי מפלגת הציונות הדתית, שמובילים אותנו כציבור פעם אחר פעם למו"מ מתיש מתוך רצון להרוויח עוד כמה נקודות זכות מפלגתיות על חשבון אווירה ציבורית טובה ומאחדת.

הניסיון לזרוק את האשמה על בן גביר, אחרי שזה האחרון הסכים לתת לבצלאל את הבכורה, הוא פתטי, שלא לומר פוגעני וחסר רגישות.

איך אדם חכם כמו שמחה רוטמן לוקה בעיוורון לגבי הסיטואציה?

שנים שאני שומע את רבני הציונות הדתית מכוונים לחיבור עם הציבור המסורתי. הרב אלישע וישליצקי זצ"ל היה מקדיש את חייו לחיבור עם העיירות ה"טבעיות", כלשונו. אני עצמי פועל בתחום למעלה מ-8 שנים ועדיין לא הצלחתי במאה אחוז להגיע ללב של הציבור היקר הזה.

אבל איתמר הצליח. הוא נמצא שם. היום, הוא הנציג של הציבור הזה, יותר מכל אחד אחר.

מונחת לפני בצלאל, רוטמן, ואורית סטרוק הזדמנות נדירה לחבק 8 מנדטים של אנשים טובים, אנשים של ארץ ישראל וחיבור לשורשים. הזדמנות להתחבר סוף סוך באמת לציבור המסורתי-אמוני בישראל.

רק שהם מעדיפים להפנות להם גב ולחזר אחרי מנדט של מצביעי ימינה שנמצא על העץ של יש עתיד והמחנה הממלכתי (ככה קוראים לזה נכון לכתיבת שורות אלה).

אכן, זה פספוס היסטורי, אבל יותר מהכל זו חרפה תרבותית ורוחנית, ואסור לנו כציבור לשתוק עליה.

ההצעה שמבקשת לתת לעוצמה יהודית, ובעצם לציבור המסורתי, שני מקומות עד המקום השמיני, היא מתנשאת וחסרת מודעות-עצמית. אבל יותר מכל, היא יריקה נוספת בפרצוף של הציבור המסורתי, זה שאיתמר הוא המייצג שלו.

סמוטריץ' ורוטמן הם מהטובים שבחברי הכנסת; אם הם לא יעברו את אחוז החסימה בעקבות המשחקים שלהם, כולנו נפסיד מזה. גם אם הם יצליחו לעבור ויצליחו במקביל להרחיק את מצביעי עוצמה יהודית, ההפסד יהיה עצום.

הניסיון של מפלגת הציונות הדתית להכשיר את עצמה אצל הציבור הדתי-ליברלי - לא תצלח, בדיוק כפי שהיא לא צלחה בעבר.

זו סיבה מספיק חשובה לעצור את הכל ולקרוא להם - אנא, עצרו את הטירוף, אל תפספסו את ההזדמנות ההיסטורית לחיבור הפוליטי בין הציבור המסורתי לציבור הדתי לאומי, אל תפרקו את החבילה.