מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפוריםצילום: איתן הריס, לע"מ

תא"ל (במיל.) אמי פלנט נפטר היום (שני) בגיל 71. פלנט החזיק בעיטור העוז מקרבות עמק הבכא במלחמת יום הכיפורים בה שירת כמ"פ טנקים בגדוד 77 של אביגדור קהלני שעצר את הסורים ברמת הגולן.

הלוויתו תיערך מחר ב-18:00 במושב מגשימים בו התגורר.

באתר "בעוז רוחם" נכתב כי "פלנט גילה גבורה במילוי תפקיד קרבי תוך חירוף נפש. פלוגתו של סרן פלנט הייתה מבולמות הכוח הסורי בגזרה הצפונית. תוך כדי לחימה נהרגו רוב מפקדי הטנקים ביחידתו, והכוח הידלדל. למרות זאת נשאר בעמדות, עודד את הנשארים והמשיך לפגוע באויב המסתער. ב-9 באוקטובר 1973, בתום התקיפה העיקרית של האויב בגזרת חרמונית, חל מפנה לטובת הסורים. סרן פלנט החזיר את הטנקים הנסוגים שהיו באזורו לעמדות קרב קדמיות, ובכך הביא לבלימת המאמץ הסורי והשמדתו - וזאת בשעה שליחידתו היו שישה טנקים בלבד. במעשיו אלה גילה אומץ לב וכושר מנהיגות למופת".

"אמי היה כמו אח צעיר בשבילי לוחם אמיץ ביותר. קשה לראות מפקדים שמסתערים כמוהו. מפקד לדוגמא", ספד לו אביגדור קהלני.

פלנט ז"ל שימש תחת קהלני באזרחות כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים ומפלגת הדרך השלישית. תפקידו הבכיר ביותר בצה"ל היה קצין שיריון ראשי.

שר הביטחון בני גנץ ספד: ''נפרדנו היום מתא"ל אמי פלנט שזכור כמי שבלם את הטנקים הסורים תחת אביגדור קהלני במלחמת יום הכיפורים. בכל שלב בחיים שבו נפגשנו - לימד אותי אמי שיעור. בין אם זה היה בקורסים שבהם הדריך אותי, ולאחר מכן כשפגשתי אותו "באזרחות" יוזם ופורץ דרכים בעולם העסקי והציבורי. אמי היה אדם אמיץ, מוכשר ורב פעלים. זכרונו ילווה אותי ואת מורשת הקרב של צה"ל. יהי זכרו ברוך".