אין כניסה - מחסום משטרתי
אין כניסה - מחסום משטרתיצילום: Tomer Neuberg/Flash90

משטרת ישראל הוציאה צו לאיסור קיום אירוע דתי נוצרי המושך אליו מדי שנה מעל 10,000 אנשים.

הצו שהוצא על ידי תת ניצב שמעון בן שבו, מפקד מרחב עמקים במחוז צפון, אוסר על קיום "חג ההשתנות" שאמור להתקיים בשבת הקרובה בפסגת הר תבור.

במשטרה מסבירים כי הסיבה להוצאת הצו מניעה היא בעקבות אי עמידה במספר כללים אותם ביקשה המשטרה ליישם בשטח, וכן בעקבות התנגדות לקיים את האירוע במתכונת הנוכחית של כיבוי אש, רשות הטבע והגנים, קרן קיימת קיימת לישראל, מגן דוד אדום, "הקוסטדיה טרה סנטה" הבעלים והמפעילה של הכנסייה.

במשטרה מציינים סיבה נוספת: איש קשר מטעם משרד הפנים שהיה אחראי על התנהלות האירוע הודיע על התפטרותו ואין כרגע אחראי לניהול.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל ערוכה ומוכנה לתת מענה אבטחתי לאירוע ובכלל זה הסדרי תנועה מתאימים באם יושגו התנאים הנדרשים לקיימו על ידי משרדי הממשלה השונים וכן ימונה גורם אחראי מטעם משרד הפנים לניהול האירוע''.

תגובת משרד הפנים: ''מדובר באירוע פרטי של זרם דתי של נוצרים, שאינו קשור לכנסיות על ההר ופועל באופן עצמאי. יש להבהיר כי גופי הדתות השונים הינם עצמאיים לחלוטין. בניגוד לטענת המשטרה, האגף לעדות דתיות במשרד הפנים אינו אחראי על ארגון אירועים דתיים שעורכות הכנסיות, ומעולם לא מינה לחגיגות או לטקסים אלה מפיק או מארגן אירוע.

''במהלך השנה מתקיימים לא מעט חגיגות וטקסים נוצריים בישראל, זאת ללא אחריות משרד הפנים. עוד נציין כי קביעת התנאי למינוי מפיק לאירוע הינה דרישה חדשה של המשטרה שלא הייתה קיימת בעבר, וככל שגורם אינו עומד בהנחיות המשטרה - עליה לפעול מולו ולאכוף זאת'', לשון התגובה.