סער, גנץ ותמנו שטה בהשקת המטה
סער, גנץ ותמנו שטה בהשקת המטהצילום: אלעד מלכה

יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה וח"כ יעל רון בן משה השתתפו היום (שלישי), בכנס הבחירות של "המחנה הממלכתי" לפתיחת מטה יוצאי אתיופיה.

גנץ אמר לנוכחים, "ראיתם את רשימת ההישגים שעשינו בממשלה האחרונה עבורכם, במבצע "צור ישראל", ובפעולות השונות בחינוך, בביטחון, בקליטה ובכלכלה. אנחנו מתכוונים לוודא שיוויון הזדמנויות מלא ליהודי אתיופיה בישראל האתיופית בכל תחום ותחום ונאבק באפס סובלנות כנגד אפליה וגזענות. אתם שמרתם במשך אלפי שנים על היהדות ומסורת מדהימה, אל תאבדו אותה לצד הישראליות. תהיו גאים כישראלים ובשורשים שלכם".

לדבריו, "ממלכתיות היא לא לדבר על אחדות, ממלכתיות היא לעשות אותה. זה מה שאנחנו מראים במפלגה, זה מה שאנחנו מראים בפוליטיקה, זה מה שאנחנו מראים בעשייה שלנו, וזה מה שאנחנו מביאים קדימה. אנחנו צריכים לעשות רק חוזה אחד, אתם תתנו לנו את תמיכתכם, ואנחנו נעבוד בשבילכם ונרכיב ממשלה רחבה, חזקה, ממלכתית ויציבה".

שר המשפטים גדעון סער הוסיף, "כשר חינוך סגרתי בתי ספר שהיו רק של בני הקהילה האתיופית, כדי שכל ילדי ישראל ילמדו יחד וישראל תהיה מדינת שוויונית ולא מדינה עם סממנים של גזענות. כשר פנים הקמתי את ועדת ויגדור, ששינתה את הכיוון ו"פתחה" את הרשימות על מנת שלא תיהיה אפליה בעלייתם של יהודי אתיופיה. כשר משפטים יחד עם נשיא המדינה פתחנו מתווה מיוחד לחנינות לצעירי הקהילה, על מנת שמי שהסתבך יוכל לפתוח דף חדש".

"כל אחד מאיתנו מחויב למאבק למען השוויון, נגד הגזענות ולמען העלאת שארית יהודי אתיופיה", הוסיף.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה סיכמה: "יחד עם מאות תומכים בערב עוצמתי אנחנו משיקים את מטה יוצאי אתיופיה של מפלגת ׳המחנה הממלכתי׳. בשנה החולפת הבאנו לקדמת הבמה ולשולחן הממשלה הישגים רבים עבור יוצאי אתיופיה בישראל והעלנו אלפי עולים הממתינים באתיופיה שנים ארוכות".