השרה מירב מיכאלי
השרה מירב מיכאליצילום: ערוץ 7

נמשכת המתקפה החריפה על שרת התחבורה מרב מיכאלי, בעקבות הודעתה כי תציב עשרה מפקחים סמויים שישגיחו למנוע 'הדרת נשים' בקווי האוטובוס בערים החרדיות.

ארגון 'אמת ליעקב', שעתר נגד הרפורמה בתח"צ, והעלה בעתירתו את האופן הלא חוקי בו התקבלה הרפורמה מבלי שמיכאלי הצליחה למלא את ההרכב של ועדת המחירים כנדרש על פי חוק, טענה שהתקבלה על ידי שופטי בג"ץ, תקף את השרה. "היום יצא המרצע מן השק והתברר שגם הרפורמה בתח"צ, שנועדה כביכול ליצור 'שוויון' מדומה, היא תעלול יחצ"ני של השרה שנועד לפגוע בחלשים ובחרדים".

"בדיוק כמו משלוח הפקחים להבחין אם יש הפרדה באוטובוסים, בזמן שכל נוסע בתח"צ יודע שהמערך כולו כושל מתחילה ועד סוף, אלפי אנשים תקועים מדי יום שעות ארוכות בהמתנה לתחבורה ציבורית, וכשמגיע האוטובוס, גם אם ירצו לשבת – לא יוכלו לעשות זאת", אמרו בארגון.

הם האשימו את מיכאלי בהתעלמות מצרכיהן האמיתיות של הנשים החרדיות. "אם היא כל כך דואגת לאישה החרדית, למה היא העלתה לה את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית? למה היא לא דואגת לה לאוטובוסים נורמליים? נראה לה הגיוני שנשים חרדיות, בלא מעט מקרים עם פעוטות ועגלות תינוק, צריכות להמתין שעה ארוכה בחום ובקור לאוטובוס, ואז לעמוד במשך כל הנסיעה? איפה ההתחשבות? רק להסית נגד החרדים מותר?".

בארגון מוסיפים עקיצה לסיום ומזכירים למיכאלי שדווקא במגזרים אחרים, בהם יש לא מעט ממצביעיה, מצבן של הנשים חמור בהרבה ומפעם לפעם נרשמים גם מקרי רצח. "אנחנו מציעים למיכאלי להתעסק בחיים עצמם במקום לחפש מתחת לאדמה קולות על חשבון פילוג והסתה".