מרצ
מרצצילום: Flash90

מאות מתפקדים "כפולים", החברים במקביל ובניגוד לחוק במפלגת העבודה ובמרצ, התגלו בבדיקה שערך העיתון "ישראל היום" לקראת הפריימריז לראשות מרצ ולרשימת המפלגה לכנסת שעתידים להיערך ביום שלישי הקרוב.

על פי הדיווח, בין המתפקדים הכפולים גם פעילים בולטים בעבודה שישמשו בעבר בתפקידים במפלגה וכיועצים פרלמנטריים של חברי הכנסת מטעמה.

בבדיקה התגלו 331 מתפקדים החברים בשתי המפלגות במקביל. יש לציין כי מדובר במספר נמוך יחסית לתופעות דומות בעבר, אולם נתון זה נובע גם מהעובדה שמספר חברי המפלגה, בעיקר במפלגת העבודה, הצטמצם באופן משמעותי בשנים האחרונות. בשתי המפלגות אירעו בעבר מקרים שבהם הפער בין מועמדים לכנסת עמד על מאות בודדות ואף על עשרות קולות בלבד, ולכן להתפקדות כפולה של מאות חברים עלולה להיות השפעה קריטית.

בין המתפקדים הכפולים גם כמה פעילים בולטים ממפלגת העבודה, שחלקם אף נשאו בתפקידים רשמיים. כך למשל, מעיין דותן, לשעבר אחראי תוכן ומנהל תחום האינטרנט במפלגת העבודה - חבר גם במרצ. כך גם מנדי שקד, ששימש כיועצו הפרלמנטרי של ח"כ יוסי יונה, ואלון ויסר, לשעבר ראש מטה השטח של המפלגה. מולא נימר, ראש מרחב ירכא בהסתדרות, חבר גם הוא בשתי המפלגות.

מזכ"ל מרצ תומר רזניק מסר בתגובה: "יובהר שהמפלגה אוסרת על חברות במפלגה נוספת, וכי כל מתפקד למפלגה נדרש לחתום על הצהרה לפיה הוא איננו חבר במפלגה נוספת. עוד יובהר כי האחריות להסדרת ביטול חברות במפלגה אחרת הינה של מי שחבר או היה חבר במפלגה נוספת. הטענות בדבר כ-300 מתפקדים כפולים לא היו מוכרות למפלגה עד לרגע קבלת השאילתא. לגופם של דברים, המפלגה תבדוק את הטענות הפרטניות שהועלו, אולם בשלב זה אין ביכולתנו לאמת את הטענות בדבר חברות כפולה לכאורה, וככל שיימצא שהן מוצדקת הן תטופלנה בהתאם".

מעיין דותן ממפלגת העבודה מסר בתגובה כי "הייתי בטוח שהתפקדות למפלגה אחת מבטלת את החברות בשנייה. עכשיו כשנודע לי על זה, אדאג להסדיר את העניין".

מולא נימר מסר בתגובה: "הייתי חבר מפלגת העבודה לצערי בזמן הבחירות להסתדרות במאי השנה, וראיתי את שיו"ר המפלגה לא תמכה בהסתדרות והחלטתי לעזוב את המפלגה. התקשרתי טלפונית ולצערי לא קבלתי מענה, לכן שלחתי מיילל לביטול חברותי".

במפלגת העבודה סירבו להגיב ומאלון ויסר ומנדי שקד לא התקבלה תגובה.