הרב איתן שנרב
הרב איתן שנרבצילום: ללא

שלוש שנים חלפו מאז אותו יום שישי שבו נרצחה רנה שנרב בסמוך למעיין "עין דני" שליד היישוב דולב, ונדמה כי האור שלה עדיין כאן, הרבה בזכות המשפחה ומעגל החברים שהחליטו להפיץ אותו הלאה.

את מודל ההתנדבות של רנה, שאהבה לעזור במעשים של חסד בעיר לוד, הם החליטו לשכפל לכל הארץ במסגרת עמותת "קול רנה" – עמותת חסד שהולכת ומתרחבת עם מיזמים המשקפים את אישיותה של רנה.

יו"ר העמותה הוא הרב איתן שנרב, אביה של רנה, שבשנת תשפ"א אף השיא משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל על פועלו במסגרת העמותה ובכלל.

הרב איתן הוא רב כולל צביה-אלישיב בלוד, והוא משמש כרב קהילת כלנית בעיר, קהילה המשלבת עיר וגרעין לפעולות משותפות. לרגל שבוע קמפיין מימון המונים של העמותה, ביקשנו אותו לראיון כדי לשמוע על האתגרים שבדרך, על עוצמת האמונה ועל החיבור של עם ישראל לעמותה.

תרמו כאן להמשך הפעילות לזכר רנה הי"ד

רב איתן עם ביתו רנה הי"ד
רב איתן עם ביתו רנה הי"דצילום: באדיבות המשפחה

אנחנו עוד מעט מציינים שלוש שנים לרצח. איך התחושות?

זה קשה. עברה עוד שנה. מה שאותי מאוד מנחם, לצד כל הפרויקטים, אלה השמחות המשפחתיות שלנו. גם ארגון החסד בלוד, שלפני שלוש שנים יצא החוצה לכל הארץ. ככל שעובר הזמן מסתכלים בצורה יותר רחבה על הדברים וגם רואים את יד השם. האמונה שלנו התחזקה. הקדוש ברוך הוא מנהל את העניינים. יש משברים לפעמים, אבל האמונה התחזקה. קשה לנו מאוד עם זה שעוד לא התחיל המשפט של המחבלים הרוצחים. יש לנו תהיות ושאלות קשות על מערכת המשפט. מאות מחבלים, ובהם הרוצחים של בתנו, עוד לא נשפטו. נתפסו חודש אחרי הרצח, ועדיין לא נשפטו.

איך אתם מציינים את יום הרצח?

כמובן שעושים אזכרה, וגם את קמפיין מימון המונים, שמכוון להתקיים בשבוע הזה. זו התשובה, זו המראה של עם ישראל, שהוא חזק ויודע לצאת מנקודות קשות. השנה אשתי רצתה שבמאות מקומות שיש לנו בהם פרויקט, שיהיה נציג או מתנדב מטעם העמותה, שסביר על הפרויקט. יש המון פק"לי רינה, חנויות ביגוד. אני לא יודע אם זה ייצא לפועל. אני מקווה. אבל ביום הרצח, ובכלל בשבוע שלפני, אנחנו מעין בית פתוח. המון אנשים מגיעים. פעם אחת ניסינו לציין את יום הרצח באופן יותר מצומצם, מכונס ומשפחתי, אבל זה עבד פחות טוב.

אתם מקיימים מפעל אדיר. מה מניע אתכם להמשיך במפעל הזה?

אמונה בקדוש ברוך הוא. הוא נותן לנו כוחות. אנחנו מאמינים שזה מה שהוא רוצה. זה משהו שעוזר לנו גם במעגל האישי, וגם במעגל של החסד.

מרבית המיזמים בעמותה, אם לא כולם, הם מיזמים שנשענים על דברים שרנה אהבה או חלמה לעשות. אתם מרגישים שאתם מקיימים את החזון של רנה?

אני לפעמים חושב מה היא חושבת. אני חושב שהקדוש ברוך הוא שמח. מבחינתי רינה ביחד עם הקדוש ברוך הוא. ברור לי שהיא לומדת איתו ביחד תורה, יחד עם כל אלה שמסרו את נפשם. על ארץ ישראל, על תורת ישראל. ברור לי שהם לומדים ממש עם הקדוש ברוך הוא. כך כתוב בספרים הקדושים. אני מאמין שהם שמחים בפרויקט. יכול להיות שיש דברים שאנחנו צריכים לתקן אבל בגדול היא מאוד שמחה שזאת הדרך שבחרנו. לפעמים אני מבקש ממנה: תראי לנו. תראי לנו שגם בעניין הזה את שמחה. יש לנו סימנים. גם עם ישראל מרוצה, גם הרבנים, גם אנשי התורה. אני מרגיש שהעמותה היא רצון השם. זאת התשובה.

לאור העובדה שהעמותה ממשיכה להתפתח, איך אתם רואים את המפעל שלכם בעתיד?

לא חלמתי שזה יגיע לרמה כזאת, לא האמנתי. בהתחלה אמרתי טוב, בסדר, אז יהיו כמה דברים קטנים. למה לא. לא חלמתי שנגיע למימדים כאלה. אני באמת מתפעל. סיעתא דשמיא ענקית. מספר הבקשות שיש לי לפתוח עוד מקומות ועוד חנויות הוא גדול. בכל יומיים-שלושה מבקשים מאיתנו לפתוח מקום חדש. אנחנו נשמח שזה יגדל ויגדל.

תרמו כאן להמשך הפעילות לזכר רנה הי"ד