יוסי ברודני בכנס פעילים
יוסי ברודני בכנס פעיליםצילום: הבית היהודי

קבוצת הוואטסאפ של חברי מרכז מפלגת הבית היהודי סוערת בעקבות חשיפת ערוץ 7 כי יו"ר מפלגת הרוח הציונית, השרה איילת שקד, נועדה בימים האחרונים עם מי שיוביל את מפלגת הבית היהודי בבחירות הקרובות יוסי ברודני.

הכעס במפלגת הבית היהודי על נטישת על שקד ונפתלי בנט את המפלגה לצורך הקמת "הימין החדש" עדיין קיים, וחברי מרכז ונושאי תפקידים במפלגה לא ממהרים לקבל את שקד בזרועות פתוחות.

אחת מחברות הבית היהודי כתבה: "שום קונסטלציה עם ימינה/ימין חדש/עפים ברוח לא תהיה קבילה. אלו האנשים שמכרו את הבוחרים ואת הערכים, ריסקו תנועה מפוארת ושברו את האמון הציבורי באופן שייקח לנו עוד המון זמן לתקן, אם בכלל. אין להם מקום ברשימה ערכית, אמונית וחפצת חיים".

"אני בוחרת להאמין לאמירות המאוד ברורות של יוסי וחגית שלא היה ולא נברא ושמדובר בניסיונות נואשים של איילת לייצר נרטיב", נכתב. "אבל אני אומרת בצורה ברורה, חד משמעית וחד חד ערכית, אם ב-15.9 תהיה רשימה שתכלול את הבית היהודי ואיזושהי קונסטלציה של המתעופפים ברוח, אני אעבוד נגדה תוך שימוש בכל היכולות, ההשפעה והכלים שעומדים או יעמדו לרשותי. רק למען הסר ספק".

"המטרה לחזור לזירה הפוליטית והכניס ייצוג לכנסת ממש לא מקדשת את האמצעי האומלל של חבירה לאנשים חסרי מוסר וחסרי ערכים", ציינה.

חבר אחר במפלגה הזכיר את נטישת בנט, שקדמה לה רכישת מפלגת מדף ליום סגריר. "כן היה או לא היה. אל תשכחו שלברודני יש מפלגת מדף משלו ובעל המאה הוא בעל הדעה. וכבר היינו בסרט דומה, ומי שנכווה - נזהר".

מאידך, חלק מהחברים תמכו במהלך. "כל מי שלא עובר את אחוז החסימה לבד, מנסה לשפר את מצבו", כתב אחד החברים. "זה סופר לגיטימי. אף אחד לא מוכן להסתפק בלראות את הכנסת בטלוויזיה".

חבר נוסף כתב: "לא יקרה שום דבר רע אם נכנס כבלוק טכני לתוך רשימה קיימת. בצורה כזו נצליח להכניס ח"כ אחד ואינשאללה שניים ומשם אפשר להתרומם הלאה בצורה עצמאית".

חבר אחר כתב: "גם בן גביר נכנס אחד כבלוק טכני. עבד טוב והיום הוא מקבל 5-6 לבד בסקרים".