אלישע ירד
אלישע ירדצילום: אברהם שפירא

בלשי היחידה לפשיעה לאומנית במשטרת מחוז ש"י עצרה את אלישע ירד, פעיל גבעות מוכר מרמת מגרון, בחשד לפריצה למתחם פלסטיני פרטי באזור מעלה עמוס בגוש עציון.

לפי הודעת המשטרה, ירד חשוד בגניבת ציוד חקלאי בשווי עשרות אלפי שקלים.

מעצרו של ירד הוארך עד ליום ראשון הקרוב בבית משפט השלום בירושלים. השופט אלעד לנג אמר כי החשד לרקע לאומני נמצא ברף נמוך: "החשד למניע לאומני - אינו גבוה, ומוכחש על-ידי ירד". סנגורו של ירד אמר "המשטרה מנהלת את החקירה בגלל זהות המשיב, אחרת זה תיק של עבירת רכוש ברף נמוך".

ארגון חוננו פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים, באמצעות עו"ד משה פולסקי, בדרישה להורות על שחרורו של אלישע ירד. הדיון נקבע למחר (שישי) בבוקר. בערר טען עורך הדין כי החקירה בימ"ר ש"י בשל היותו של ירד נער גבעות מעלה חשש לאפליה ורדיפה רק בגלל מראהו והמגזר שאליו משתייך ירד.

עו"ד פולסקי אמר כי "במהלך דיון המעצר עלה באופן ברור כי אין כל חשד, אין כל אינדיקציה לכך שמדובר על אירוע בעל רקע לאומני. מדובר בקבוצה של חברה צעירים שנסעו לטיול באזור מדבר יהודה, ראו מבנה נטוש שנמצא באמצע שום מקום, נכנסו לשם בטעות, הסתובבו וכשהבינו שאולי מדובר במקום שיכול להיות מאוכלס על ידי גורמים כאלה ואחרים התפנו מהמקום, אירוע מינורי לחלוטין. הסיבה היחידה למעצר הזה היא זהות החשוד כנער גבעות בשם אלישע ירד, כל אזרח אחר במדינה היה משתחרר בתחנה עם כוס קפה וספק אם היה מוגש כתב אישום".