יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התארח באולפן ערוץ 7 לקראת הפריימריז שייערכו בשבוע הבא והסביר מדוע החליט בכלל ללכת למהלך של בחירות פנימיות, שמעולם לא התקיים בה מאז הוקמה.

"ויתרתי על הרבה מאוד כוח ושליטה במפלגה שהתנהלה בצורה מאוד נוחה לי כיו"ר ומסרתי את המפתחות לידיים של הציבור. זה לא סוד שהתנגדתי במשך השנים לפריימריז ואני עדיין לא בטוח שזו הדרך הטובה ביותר להרכיב את הרשימה", פותח סמוטריץ'

סמוטריץ' מציין שתי סיבות עיקריות שהפכו את הפריימריז למהלך הנכון כעת: "הדבר הראשון היה לפתוח שורות ולייצר אחדות גדולה. הציונות הדתית בשבר. אנחנו הרבה יותר מדי עם תתי מפלגות וזרמים. יש לנו ציבור גדול מאוד, אידיאליסטי מאוד, אידיאולוגי מאוד ולכן גם רב גוני מאוד ולא תמיד אנחנו יכולים להסתכל על המחלוקות כדבר מפרה ורואים אותן כדבר מפריד".

"אפשר וצריך לנהל מחלוקות באותו בית כפי שקורה במשפחה ולא חייבים להסכים על כל דבר. יש מכנה משותף מאוד גדול במטרות וביעדים שאליהם אנחנו רוצים לקחת את מדינת ישראל ומותר להתווכח על הדרך. כדי לייצר את התחושה שיש כאן בית אחד שיכול לאחד את כל גווני הציונות הדתית - ולא רק אותה - אלא גם הרבה מאוד קהלים וציבורים שמזדהים עם עולם הערכים שאנחנו מציבים, יצאנו למשחק דמוקרטי פתוח לחלוטין שבו כולם מוזמנים להתפקד, להשפיע ולהיות חלק", הוא מוסיף.

לדבריו, "הסיבה השנייה היא שראינו כולנו בשנה האחרונה מה קורה למפלגה ששולטת ביושב ראש שלה ונועדה לשרת את מטרותיו הפוליטיות, מפלגה שהעתיד שלה מונח בידי היושב ראש, אז יום אחד היו"ר משנה את המטרות ומפנה בבת אחת עורף להבטחות ולבוחרים. לכן אמרתי שאני רוצה מפלגת שתהיה שייכת לציבור. לו חברי כנסת של ימינה היו יודעים שעתידם הפוליטי לא נקבע על ידי בנט אלא על ידי מתפקדים, הם לא היו הולכים איתו לשנה האחרונה והיו חוסכים את הקמת הממשלה עם האחים המוסלמים".

סמוטריץ' התייחס לריצה המשותפת עם מפלגת עוצמה יהודית ואמר: "יש משא ומתן ואני לא רוצה לעשות את זה דרך התקשורת. אבל יש לי אמירה ברורה: צריך ללכת ביחד ונעשה הכל כדי שנהיה ביחד".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית אומר עוד כי "איילת שקד לא עוברת כרגע את אחוז החסימה ויש שניים שלושה מנדטים שהם כרגע על הגדר שיקבעו אם תקום כאן ממשלת שמאל או ימין. כחול לבן ותקווה חדשה הם עמוק בשמאל ולא יבואו לממשלת ימין. לפיד יקים ממשלה עם המשותפת ואת זה השניים שלושה מנדטים צריכים להבין גם אם הם לא מזדהים איתי. להבין שלשקד הייתה הזדמנות לפרק את הממשלה ולחזור למקום הנכון ולמרבה האכזבה היא עדין יושבת בממשלת שמאל עם יאיר גולן והתנועה האיסלמית ובעיקר שקד לא רוצה ממשלת ימין".

הוא גם לא מתרגש מהאפשרות שמפלגת הבית היהודי תחבור למפלגתה של איילת שקד. "95 אחוז מהבית היהודי איתנו בציונות הדתית ומרבית הפעילים מצביעים לנו".

24,113 בני אדם שהתפקדו בחודשים האחרונים למפלגת הציונות הדתית יצביעו ביום שלישי בבחירות הפנימיות לקביעת רשימת המפלגה לכנסת ה-25.

הבחירות הפנימיות יתקיימו באופן דיגיטלי על ידי קישור מיוחד שיישלח בהודעה לכתובת המייל והנייד של כל מתפקד, כאשר גם יוצבו 4 קלפיות פיזיות בירושלים, חיפה, באר שבע ופתח תקווה.

הבחירות ייערכו בין השעות 10:00-20:00 ובסיומן יתקיים אירוע חגיגי בכפר המכביה לסיכום הפריימריז, במהלכו ייחשפו תוצאות ההצבעה והרכב רשימת המפלגה, ויו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' יישא דברים.

16 מועמדים יעמדו לבחירת המתפקדים, כאשר כל אדם בעל זכות הצבעה יכול לסמן עד 8 מועמדים.
המועמדים לרשימה הם: ח"כ אופיר סופר, ח"כ אורית סטרוק, ח"כ מיכל וולדיגר, ח"כ שמחה רוטמן, צבי סוכות, משה בהטה, הרב יצחק חי זאגא, נעמה זרביב, אלירן יעיש, ארנון סגל, הרב משה סולומון, ד"ר מאיר סיידלר, הרב דוד פיין, רחלי צינקין, יוסף שפייזר ומשה רוט.

במהלך יום הבחירות יוקם חמ"ל מיוחד שייתן תמיכה טכנית עבור בעלי זכות ההצבעה במספר 08-6261041.