שי ניצן
שי ניצןצילום: Miriam Alster/FLASH90

בית הדין האזורי לעבודה דחה אתמול (חמישי) את התביעה שהגיש ארגון לביא נגד מינויו של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן לרקטור הספרייה הלאומית. כך דיווחה כתבת "הארץ" יעל פרידסון.

בית הדין קיבל את עמדת הספרייה הלאומית כי היא אינה רשות ציבורית ולכן המינויים בו אינם כפופים לדיני החברות הממשלתיות.

התובעים טענו ניצן הוא "איש עתיר זכויות ומשפטן מוכשר, אך נעדר כל ניסיון בתחום התרבות, האקדמיה והחינוך" ומינויו מדיף ריח של מחטף ואי סבירות. התביעה הזכירה דיווח של אילה חסון בחדשות 13 על כך שלתפקיד לא פורסם מכרז, אלא מודעת דרושים לתפקיד "מנהל תוכן".

בית הדין קיבל את עמדת הספרייה הלאומית ולפיה הספרייה פטורה מכל החובות המוטלות על חברות ממשלתיות ויש לה חופש פעולה מוחלט בניהול הספרייה. בית הדין חייב את ארגון לביא לשלם את הוצאות המשפט בסך 2,000 שקלים.

מהספרייה הלאומית נמסר בתגובה: "הספרייה הלאומית מברכת על פסק הדין של בית הדין לעבודה שדחה על הסף את התביעה שהוגשה נגדה בעניין מינויו של שי ניצן לרקטור הספרייה".

עו"ד יצחק בם המייצג את ארגון לביא מסר: "ספק אם יש אדם שחושב שנעליו של גרשום שלום מתאימות למידה האינטלקטואלית של שי ניצן. לדעתנו, ספרייה לאומית שהחוק הורה על הקמתה, הכפיף אותה לביקורת מבקר המדינה. בהיותה מתוקצבת ברובה מתקציב ציבורי, היא גוף ציבורי שהמינויים בו חייבים להיות כפופים לביקורת. מצער שבית הדין לא ראה את העניין כך ואיפשר למעשה את הפרקטיקה הפסולה של חבר מביא חבר. עניין הערעור יישקל ובכל מקרה נקווה שלאחר הבחירות עניין המינוי של שי ניצן לא יישאר בלי בדיקה".