ראש המוסד לשעבר דני יתום מכריז על מפלגה חדשה
ראש המוסד לשעבר דני יתום מכריז על מפלגה חדשהTomer Neuberg/FLASH90

ראש המוסד מינה שתי נשים לתפקידים בכירים: אחת תהיה המקבילה לראש אמ"ן והשנייה תשמש כראש מערכת איראן, העומדת בתקופה האחרונה לפני מה שנראה כמו הסכם גרעין מתגבש.

ראש המוסד לשעבר אלוף (מיל') דני יתום אמר לרדיו 103FM כי המינוי אינו קשור למגדר, אלא ליכולת. לדבריו, עלינו לזכור שמזה שנים המוסד דאג לשלב נשים בתפקידים בכירים ומבצעיים. "הבנייה של כוח האדם במוסד והתקדמות הלוחמות והלוחמים מקנה גם לנשים וגם לגברים את היכולת להתמודד על תפקידים בכירים כי מדובר באנשים שבאו מהשטח".

כשנשאל האם לוחמות מוסד יוצאות למבצעים מורכבים כמו גברים אמר יתום שאין הבדל כלל. "בסך הכל מדובר בחבורה מאוד איכותית ומיוחדת, יוצאת למבצע ואף אחד לא סופר כמה גברים וכמה נשים יש בכל מבצע".

על הסוגיה האיראנית אמר יתום: "אנחנו לא לבד לדעתי. כשהאמריקנים והאירופאים הולכים להסכם בכל מחיר עדיין לא נשארנו לבד. יש הצהרות חד משמעיות של מנהיגים בעולם שלא יאפשר לאיראן להשיג פצצה. אנחנו נצטרך להמשיך ולפעול גם דיפלומטית, גם חשאית וגם פומבית", הסביר.

לסיום ביקש להדגיש כי "ישראל צריכה לעשות כל מה שביכולתה כדי למנוע מאיראן להשיג פצצה, גם אם משמעות העניין היא סדרה של פעולות".