בפינה מספר 30 בסדרת "חינוך מהבית" מנתח הרב יונה גודמן את הצורך לחנך את ילדינו ליחס נכון כלפי רבנים.

הרב יונה פותח בשאלה רטורית, כדי להציף אתגר עקרוני. לדבריו, עלינו לשאול את עצמינו: את מי מעריכים חלק גדול מילדינו יותר - מגיש טלוויזיה מפורסם או רב חשוב? לחידוד טענתו, מספר הרב יונה על פאנל בין רבנים גדולים שהתקיים לפני מאות בני נוער, בהנחייתו של מגיש טלוויזיה מפורסם. לדבריו, בסוף הפאנל ניגשו רבים להחליף מילה ולבקש תמונה משותפת, מ...איש הטלוויזיה, ולא מאחד הרבנים.

לדעתו, אף בנושא חינוכי חשוב זה אנו ניצבים בין שתי עמדות קצה. מצד אחד, יש אנשים שמבקשים מרבותיהם פסק הלכה למי להצביע בבחירות ואפילו איזה אוטו לרכוש. כתוצאה מגישה זו, שלאחרים נראית לא ראויה, יש שכלל לא מחנכים את ילדיהם להעריך רבנים ולרצות ללמוד מהם.

לדברי גודמן, צריך נוסיף לזה את השיח הפתוח (ולעתים אלים) הקיים בימינו ברשתות החברתיות ובחיים. שיח בו לפעמים גם הורים מבקרים רב זה או אחר בסגנון לא מכובד (וממעטים לשבח אחרים). שיח זה מצטרף להעדר חינוך בנושא ומביא למצב בו ילדינו הם חסרי היכרות, חסרי הערכה וחסרי למידה מרבותינו.

הוא מציע לחנך במודע את ילדינו בדבר כל האור והברכה שניתן לינוק מרבותינו. הוא מציע מעת לעת לספר על דמויותיהם בשולחן שבת; בגילים מסוימים לנסוע עם הילד כדי להתייעץ או לשמוע שיעור וכן דברים נוספים, למען ילמדו ילדינו לקבל תורה והשראה מרבותינו. למשפחות שרוצות, אפשר לתלות תמונה של רב ולהסביר מדוע, וכן הלאה. בגילים בוגרים, אפשר לדבר על היחס הרצוי כלפי רבותינו, מה לא כלול ביחס ומה כן כלול.

לדעתו, בדור בו רבים בני הנוער שאינם מתעניינים מספיק ברבנים מהעבר, ואף דמויות מופת שחיות בתוכנו פעמים אינן מוכרות להם – זהו מהלך חינוכי ראוי שיכול להוסיף רבות לחינוכם.