
שרת התחבורה מיכאלי נאבקת לשפר את מצב התחבורה בישראל והיא גיבשה תכנית מנצחת.
על פי התכנית שפרסמה, חמישה עד עשרה פקחים סמויים מטעם משרד התחבורה ייסעו בכל יום בתחבורה הציבורית בערים החרדיות ירושלים, בית שמש ובני-ברק וינסו לאתר מקרים של 'הדרת נשים' באוטובוסים.
לתומנו סברנו עד היום, שהקטסטרופה המתרחשת בכל הקשור לתחבורה הציבורית במדינת ישראל היא תולדה של מחסור בכוח אדם ובמשאבים.
כך למשל מצבם של תחנות ההמתנה לאוטובוסים בתוך הערים, שם ממתינים אזרחים תחת השמש הקופחת בקיץ וגשמי הזלעפות בחורף, האיחורים הרבים בתחבורה הציבורית המתרחשים דבר יום ביומו, הגוררים איחורים ללימודים ולעבודה ומגלגלים הפסדים רבים למשק הישראלי, הצפיפות באוטובוסים וברכבות שמזכירים לעיתים קרונות משא להובלת בקר או סחורות, קריסת מערך השירות בנמל התעופה בן גוריון ומחדל שינוע הכבודה, השביתות בנמלים שתורמות באופן ישיר ליוקר המחיה המאמיר, מצוקת הפקקים הבלתי סבירים וכל זאת לפני שהזכרנו את דו"ח מבקר המדינה לפיו מספר התלונות הגבוה ביותר הוא כנגד משרד התחבורה – כל אלו הם מקבץ מזערי מתחלואי המשרד בראשו ניצבת שרת התחבורה.
אלו, מתגמדים מול האסונות הטראגיים שמתרחשים בכבישים מידי יום ביומו, ועולים בחיי אדם רח"ל. רק לאחרונה, היינו עדים לאסון המזעזע בו נהרגו שלושה בני משפחה אחת, מפגיעת אוטובוס תקול בירושלים, ומספר ימים לפני כן פגע אוטובוס ביהודי מבוגר לא הרחק ממקום התאונה בשמגר ודרס אותו למוות, סה"כ 19 הרוגים בכבישים רק באותו השבוע ה' ירחם, ואין להאריך בדבר המצער.
אך עתה מתברר כי הצרה הצרורה האמיתית היא "הדרת הנשים" בערים החרדיות ואליה מבקשת השרה לתעל את עיקר האנרגיה והמשאבים, אחרי שסיימה לטפל במחדל טמפרטורת המזגן ברכבת.
השבוע, בניסיון נואש לקושש עוד כמה קולות עבור מפלגתה המדשדשת פרסמה השרה כי היא בוחנת את הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן בשבת קודש, ומבקשת לרמוס ברגל גסה את יסודות המדינה היהודית.
בל נטעה. זהו קמפיין מתוכנן ומתוזמר, מחושב וציני המגלם בתוכו ניסיון עיקש לפגוע בציבור החרדי ובאורחות חייו. במקום לשלוח פקחים שיטפלו בצפיפות באוטובוסים, באיחורים, ובשאר הבעיות שבוערות לאזרח הקטן ומשבשות את שגרת יומו, משום שהם לא מייצרים מנדטים. אבל מלחמה על הדרת נשים בערים החרדיות מעניקה במה תקשורתית נרחבת ותחושה של מישהי שבאה לשנות.
חשוב איפוא לומר לשרת התחבורה שאיננו מבקשים את עזרתה ואין לנו גם ציפיות ממנה. לו רצתה לתקן באמת היתה פוגשת את ציבור הנשים החרדיות ושומעת מהן מה באמת מפריע להן בתחבורה הציבורית. מה הקושי האמיתי שהן חוות כתוצאה מההתנהלות החובבנית וסדר היום שהיא מובילה במשרד. הציבור החרדי הוא צרכן התחבורה גדול מאוד. הוא מכיר היטב את תחלואיה ואת כשליה.
אני מבקש בשם הציבור כולו, שבזמן הקצר שנותר עד הבחירות, שלאחריהם, נחליף בע"ה את ממשלת השיסוי הנוכחית, כדאי שהיא תנסה לטפל, ולו במעט באתגרים החשובים, המטרידים את כלל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל. שתנסה לבחון מחדש את הרפורמה האטומה שהעבירה לטובת אזרחי מדינת תל אביב, ולרעת תושבי הפריפריה, המגזר החרדי ורוב תושבי מדינת ישראל.
אם בכל זאת נשאר לה זמן פנוי היא יכולה לטפל ב"הדרת היהודים" עליה הכריזה חברת מפלגתה איבתיסאם מרעאנה שהתבטאה כי "אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי, היתה משמידה את זכרון יעקב". או לחילופין ברפורמי גלעד קריב שעפ"י תחקיר עיתונאי הוא לא נהג בהגינות לכאורה, וניתב כספים לעמותה שהוא חבר בה - ממשרד התפוצות שגם הוא בראשות חבר מפלגת העבודה נחמן שי - ועד אז חשוב שהיא תניח לציבור החרדי.