איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: Tomer Neuberg/Flash90

גורם מדיני בכיר קיים היום (א') פגישת תדרוך עם כתבים ישראלים, והזדעזע מהאפשרות שאיתמר בן גביר יהיה שר בכיר וחבר קבינט בממשלה הבאה.

הגורם הבכיר טען: ''יש איום גדול על החוסן של החברה הישראלית, שהפיצול הפנימי מפריע לנו להיאבק עם נושאים שהם בנפשנו. ממשבר החינוך שאני עסוק גם בו, ועד באמת האלימות ברחובות בחברה הישראלית אני חושב שיש עליה מפחידה של הקיצוניות. העובדה שיש פה לגיטימציה של גורמים כמו בן גביר ושותפיו היא מבהילה והיא גם מחסלת את הביטחון הלאומי.

''אני לא רואה ממשלה שבה בן גביר שר בכיר וחבר קבינט שמקבלת עשירית מהקשב מהאמריקאים והאירופאים שמקבלת ממשלה כמו שלנו. אז יש לזה השפעה על הביטחון הלאומי. אני כן מסכים בוודאי שהכרסום בחוסן הפנימי הוא האיום הגדול ביותר בחברה הישראלית בין השאר כי הוא מקטין את היכולת שלנו להתמודד עם איום חיצוני", הוסיף הגורם המדיני הבכיר.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב לדברי הגורם הבכיר: "הממשלה השמאלנית קיצונית של לפיד- גנץ-עבאס, פגעה בחוסן הבטחוני, בכבוד הלאומי, בהרתעה והתנהלה בהפקרות מוחלטת. לפיד שהעניק צ'יק פתוח למועצת השורא צריך לכבוש פניו בקרקע. לא יעזרו לו כל הספינים. בעזרת השם ננצח, נקים ממשלת ימין מלא מלא ונתקן את הנזקים שהשאירה ממשלת לפיד הכושלת".

יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, ח''כ רם בן ברק ממפלגת יש עתיד, מצטרף לדעתו של ראש מפלגתו יאיר לפיד בדבר ההישענות על הרשימה המשותפת כדי להקים ממשלה. "הרשימה המשותפת היא נגד מדינת ישראל כמדינה יהודית ולכן הם לא יכולים להיות חלק מהקואליציה שלנו", הוא הסביר בכאן רשת ב', "ראש המפלגה איימן עודה קורא לשוטרים ולחיילים לזרוק את הנשק, הוא בעצם קורא להפיכה או למרד".

על האיחוד בין חבר הכנסת סמוטריץ' ובן גביר אמר בן ברק: "לא יודע איך לכנות את זה. נתניהו ממנה את בן גביר להיות שר בממשלתו, וזה יהיה אסון".

כזכור, בישיבת סיעת יש עתיד שנערכה בסוף השבוע התייחס ראש הממשלה יאיר לפיד לשאלת הישיבה עם הרשימה המשותפת: "המשותפת לא תהיה בממשלה כי הם לא רוצים להיות בממשלה". לשאלה איזו ממשלה תקום אמר לפיד, "לא אתייחס עד לתוצאות".

מפלגת הרוח הציונית בתגובה מסרה בתגובה לדברים של לפיד על הישיבה עם המשותפת: "לפיד מודה שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט הנשענת על הרשימה המשותפת. ממשלת 61 שתיסחט ע"י המשותפת זו ממשלה צרה ורעה למדינת ישראל. רק הרוח הציונית תוביל להקמת ממשלת אחדות, ציונית, יציבה וטובה לישראל".