נתניהו ועבאס
נתניהו ועבאסTomer Neuberg & Avshalom Sassoni / Flash90

65 ימים לבחירות: סקר עומק ראשון בחברה הערבית שפורסם הערב (ראשון) בחדשות ערוץ "מכאן" באפיק 33 ובכאן חדשות מעיד על שפל חדש שצפוי בהשתתפות של החברה הערבית בבחירות. הדבר יכול להעניק לגוש של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו את המנדט ה-61 והניצחון.

לפי הסקר, שנערך על ידי מכון סטטנט של יוסף מקלדה, שיעור ההצבעה בחברה הערבית יעמוד בבחירות הקרובות על 39% בלבד. הנתון הנמוך ביותר אי פעם של הצבעה בקרב האזרחים הערבים.

לשם השוואה, הנתוך הנמוך ביותר היה בבחירות האחרונות ב-2021 והוא עמד על 44.6%. שנה לפני כן ההשתתפות של האזרחים הערבים דווקא הייתה בשיאה – 64.8%. הרשימה המשותפת, על כל מרכיביה, קיבלה אז 15 מנדטים.

על פי הסקר הנוכחי, הרשימה המשותפת עם בל"ד מקבלת חמישה מנדטים - אחד פחות ממה שיש לה כיום. גם בסקר כאן חדשות שפורסם ביום רביעי המשותפת מקבלת חמישה מנדטים. רע"ם של מנסור עבאס זוכה לארבעה מנדטים. נתון מעניין נוסף - הליכוד מקבלת מנדט וחצי מהמצביעים הערבים.

במקרה שבל"ד תרוץ בנפרד מהמשותפת המפלגות הערביות מתרסקות. המשותפת מקבלת ארבעה מנדטים, על סף אחוז החסימה, רע"ם קרובה גם כן לאחוז החסימה ומקבלת ארבעה מושבים. בל"ד לא תעבור את אחוז החסימה. בתסריט הזה, המפלגות הערביות עם שמונה מנדטים בלבד, לעומת עשרה שיש להם בכנסת הנוכחית.