הליכה מהירה
הליכה מהירהצילום אילוסטרציה: iStock

היתרונות בהליכה מרובה כבר ידועים שנים ארוכות. כעת טוענים חוקרים מאוניברסיטאות סידני ודרום דנמרק כי 10,000 צעדים מדי יום הם המספר האידיאלי על מנת ליהנות מהיתרונות הבריאותיים ובהם הורדת הסיכון למחלות לב ומוות.

במחקר שתוצאותיו פורסמו בכתב העת הרפואי JAMA Internal Medicine עקבו החוקרים אחר 78,500 מבוגרים מבריטניה בין השנים 2013-2015 באמצעות שבב שניטר את כמות הצעדים שצעדו מדי יום.

לאחר שבע שנים את בדקו את מצבם הבריאותי על מנת לבדוק האם אלו שהלכו יותר צעדים נהנו מבריאות טובה יותר.

ד"ר מתיו אחמדי מאוניברסיטת סידני, שעמד בראש המחקר, אמר כי "מצאנו כי בהליכה של 10,000 צעדים ביום תוכל להוריד את הסיכון לדמנציה ב-50 אחוזים, ואת הסיכון למחלות לב וכלי דם ולסרטן תוכל להוריד בין 30-40 אחוזים".

החוקרים גם מצאו כי כל 2,000 צעדים הפחיתו את הסיכון למוות מוקדם בשיעור של 8 עד 11 אחוזים. נתון נוסף העלה כי 3,800 צעדים ביום הפתחית את הסיכון לדמנציה בשיעור של 25 אחוזים. במהלך

המחקר מצאו החוקרים גם כי הליכה מהירה מעניקה יתרונות בריאותיים נוספים. משתתפי המחקר שנהגו לבצע הליכה מהירה נהנו מסיכון נמוך עוד יותר למחלות לב, כלי דם, סרטן ודמנציה, מאשר אלו שצעדו בקצב רגיל.

טוני בלזביץ', פרופסור לביו-מכניקה מאוניברסיטת אדית קוואן באוסטרליה, אמר ל"גרדיאן" הבריטי כי "מחקרים רבים הראו כי המספר האידיאלי של צעדים מדי יום עבור בני אדם הוא 7,000 עד 10,000 צעדים".