מנסור עבאס וחברי רע"מ
מנסור עבאס וחברי רע"מצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת מנסור עבאס, יו"ר הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ), אומר כי רע"מ לא תירתע מפני "הגזענים" ו"הפשיסטים" אשר רוצים למחוק אותה פוליטית, אלא היא חותרת להיות פעם נוספת לשון המאזניים ולמלא תפקיד משפיע בזירה הפוליטית.

בראיון לערוץ הטלוויזיה "הלא" אמר עבאס, כי הבוחר הערבי יכול להכתיב את הרכב ואופי הממשלה הבאה, ולכן הציבור הערבי צריך להצביע רק למפלגות הערביות.

הגדלת הייצוג הערבי בכנסת, אמר עבאס, חשובה כדי לחזק את ההשפעה הפוליטית הנחוצה לממש את הדרישות הערביות.

לדברי עבאס, רע"מ שרתה את החברה הערבית כולה ללא אפליה ובכוונתה להציג בפני הציבור הערבי את הישגיה של המפלגה ללא הגזמה או הפרזה כדי שהבוחר הערבי ידע שלהצבעה עבור רע"מ נודעת השפעה פוליטית.

חבר הכנסת וליד טאהא (רע"מ), המשמש יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, כינה את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו "גזען", "שקרן" ו"מסית" נגד הערבים מדי יום ומעוניין שהם לא יגיעו לקלפי להצביע ביום הבחירות.

טאהא ציין, כי רע"מ אינה מעוניינת שנתניהו ישיג רוב ויקים את הממשלה הבאה, ועל הציבור הערבי להעניש אותו באמצעות הצבעה אך ורק למפלגות הערביות.

עם זאת, אמר טאהא, "אם נתניהו ירצה להתרחק מהפשיסטים, כוחות האופל והגזענים אשר רוצים לגרש אותנו ומסיתים נגדנו מדי יום, ואם הוא עצמו יחדל מההסתה היומיומית נגדנו, ייתכן שתהיה לנו הידברות (איתו)".