בית כנסת
בית כנסתצילום: ISTOCK

מחזיק תיק ההנדסה ויו"ר אגודת ישראל בבית שמש שמעון גולדברג חתם בסוף השבוע האחרון על היתרי בניה ל־45 בתי כנסת שיוקמו ברמת בית שמש ד', השכונה החדשה שמתאכלסת בקצב מהיר בשנתיים האחרונות.

מדובר בעשרות מבנים שישמשו את כלל הקהילות מכל חוגי היהדות החרדית.

"בשונה מבעבר שעל כל הקהילה הושתו עלויות עתק עבור תכנון, הפעם אגף ההנדסה בראשות גולדברג לקח על עצמו את התכלול באמצעות החברה הכלכלית בית שמש, כך שכל המבנים יוקמו בהיתר, בתיאום ותחת כל הכללים הקפדניים למען הסדר הטוב ולטובת תושבי השכונה", אמרו בסביבת גולדברג.

"עוד לפני תקופת החגים יוכלו בקהילות להציב מבנים ניידים או להתחיל בבניה הקלה ובאגף ההנדסה מצפים גם מחברת החשמל להתגייס על מנת לסיים את העבודות לחיבור קווי החשמל במגרשים", הוסיפו.

גולדברג עצמו הסביר כי "בעבר כשנציג קהילה היה מבקש הקצאה, היה עליו להתמודד עם הכל לבד, לא עוד".

לדבריו, "ראינו קהילות שרק על הבירוקרטיה המקדימה של מדידות ושאר העניינים הטכניים בזבזו שנה שלמה והפעם בגיבוי ובעזרת ראש העיר ד"ר בלוך עשינו הכל כדי לספק לקהילות שירות מהיר ונגיש ככל האפשר על מנת להקל, לפשט ולסייע לגבאי הקהילות ולתושבי השכונה".

עוד הוסיף: "בסבב הזה רוב הקהילות קיבלו מענה וזה בזכות שיתוף פעולה מקיר לקיר שלנו מול ראש העיר ד"ר בלוך וכל השותפים בקואליציה. הקהילות שעוד טרם קיבלו מענה, יקבלו הם בתקופה הקרובה ואנחנו מתחייבים שאף קהילה לא תרגיש מקופחת, נעשה לכך כל מאמץ אפשרי.

"בית שמש היא עיר גדולה שיש לה את היכולת לתת מענה לכל הקהילות. נמשיך להוביל את תנופת הבניה". וההתחדשות בעיר ויחד נצעיד את העיר קדימה למקום הראוי לה".