פרויקט שחזור בית הכנסת תפארת ישראל ממשיך להתקדם
פרויקט שחזור בית הכנסת תפארת ישראל ממשיך להתקדםצילום: ששון תירם

החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי הניחה את אבן הראשה לבית הכנסת תפארת ישראל שברובע היהודי.

בית הכנסת תפארת ישראל הוקם בשנת 1872 על ידי חסידי רוז'ין בירושלים והיה לאחד מבתי הכנסת המפוארים בעיר ובעולם כולו. בבית הכנסת התקיימו תפילות ואירועים לציבור היהודי שהתגורר ביישוב הישן טרם הקמת המדינה.

מיד לאחר מלחמת השחרור פגעו הירדנים בסממנים יהודים בעיר העתיקה ובמקומות נוספים, ובין היתר החריבו הירדנים את בית הכנסת. לאחר החלטת ממשלה ניתן האות לשיחזור בית הכנסת שהחל בשנת 2014. השבוע כאמור הונחה אבן-ראשה על כיפת בית הכנסת. אבן הָרֹאשָׁה היא החוליה העליונה בקשת הבנויה באופן מסורתי.

צילום: ששון תירם
צילום: ששון תירם

מנכ"ל החברה לפיתוח ושיקום הרובע היהודי הרצל בן ארי אמר כי מדובר באירוע מרגש מאוד שמהווה נדבך נוסף בחזרת עם ישראל לארצו: "אירוע מאוד מרגש, אנחנו כבר יכולים לראות את סופו של שיחזור בית הכנסת שהוחרב על ידי הירדנים, אנחנו מצפים לבואם של עשרות אלפי מבקרים ברובע היהודי בחגי תשרי, המבקרים יהנו כאן משלל פעילויות כאשר בית הכנסת תפארת ישראל ייפתח לציבור זו תהיה עוד אבן דרך מרגשת בסיפור היהודי בעיר העתיקה, אני מזמין את כולם להגיע ולהתרגש יחד איתנו ברובע היהודי".

בן ארי גם הודה לשותפים שהובילו את שיחזורו של בית הכנסת ביניהם המשרד לירושלים ומורשת בראשותו של השר זאב אלקין יחד עם המנכ"ל נתנאל איזק וצוות המשרד.

השר אלקין אמר כי "פרויקט שחזור בית הכנסת תפארת ישראל ממשיך להתקדם לקראת פתיחתו המחודשת לציבור. משרד ירושלים ומורשת בראשותי מוביל את הפרויקט יחד עם החברה לפיתוח הרובע היהודי, ובימים אלו אנו מבצעים מהפכה ברובע היהודי עם העבודות להקמת מעלית הכותל, הצלה ושימור הקארדו ופיתוח המרחב התיירותי ברובע בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. אני מאחל לכל עם ישראל שנה טובה ומתוקה ומזמין אותם לבוא ולבקר ברובע היהודי".