רב העיר נשר, הרב יצחק לוי
רב העיר נשר, הרב יצחק לויצילום: Yaakov Cohen/Flash90

תביעת הרב דוד סתיו רב העיר שוהם נגד הרב יצחק לוי רבה של העיר נשר הסתיימה היום (חמישי), לאחר שהרב לוי התנצל בפני הרב סתיו.

כזכור, במסגרת ראיון באתר "כיכר השבת" סביב רפורמת הכשרות כינה הרב לוי את הרב סתיו כרב עיר שיצא בשאלה ובגלל זה לא ניתן להסתמך על כשרותו.

לאחר שהרב לוי נתבע על ידי הרב סתיו, שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה מירב כפיר המליצה לצדדים להגיע לפשרה במסגרת עשרת ימי תשובה והציעה כי הרב לוי יתנצל באופן מיידי על דבריו הפוגעניים שאין בהם ממש. הרב לוי קיבל את הצעת בית המשפט ופרסם הודעה בה התנצל כי דבריו היו פליטת פה בלבד ואין הוא מתכוון אליהם כלל וכלל.

במודעה אותה פרסם אמר, "הריני להבהיר בזאת בשער בת רבים, כי היתה זו פליטת אליה לא נתכוונתי וכי אמירה זו אינה משקפת את דעתי וכן לא התכוונתי מעולם לטעון שהרב סתיו אינו אורתודוכסי, לא אז ובוודאי שלא היום. אבקש להתנצל בפני הרב סתיו שליט"א על עוגמת הנפש הרבה שנגרמה לו מחמת דברים אלו".

הרב סתיו בתגובה להתנצלותו של הרב לוי: "אני מקבל את בקשת הסליחה של רבה של נשר, הרב יצחק לוי שליט"א, ראוי שהימים בין כסה לעשור יהיו בהם סליחה וגם מחילה. ניכרים היו דברי הרב לוי שהיו כנים ושמחתי לקיים את דברי ההלכה לקבל את בקשת המחילה. אני מקווה שלהבא השיח בין תלמידי חכמים גם כאשר הם חלוקים בדעותיהם יהיה מכובד ומכבד כדרכה של תורה".

עורכי הדין אסף בנמלך ואורית לביא-נשיאל אשר ייצגו את הרב סתיו אמרו בתגובה: "מברכים על פסק הדין וההפנמה בקרב הנתבע הרב יצחק לוי, כי גם בתוך המחלוקות המאפיינות את החברה ישראלית יש דברים שאין לאמרם. אנו שמחים כי העוול הגדול שנעשה לרב דוד סתיו הן בפרסום והן בכתב ההגנה שהוגש, תוקן עם חזרתו הברורה של הנתבע מדבריו. אנו מקווים כי פסק הדין יהיה תמרור לחברה הישראלית בכלל ולסביבה הרבנית בפרט".