ג'ו ביידן
ג'ו ביידןREUTERS/Evelyn Hockstein

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ערך ביום שישי קבלת פנים רשמית של הבית הלבן למנהיגים יהודיים לרגל השנה החדשה וחגי תשרי.

הוא עורר צחוק רב בקהל כשהתלוצת עם המנהיגים ואמר, "כנראה הלכתי לבית הכנסת יותר מרבים מכם". ביידן סיפר כיצד היה הולך לבית הכנסת של קהילת 'בית שלום' בווילמינגטון שבדלאוור שם גדל.

"קיבלתי את החינוך שלי גם בבית הכנסת הזה. אני אמנם קתולי, אבל הייתי הולך לבית הכנסת בשבת ולכנסיה ביום ראשון", הוסיף ולקול צחוקו של הקהל הבהיר שהפעם הוא רציני.

"לאורך השנים, חלקנו שיחות עמוקות על אמונה ומציאת מטרה. בית הכנסת הזה והקהילה שלו היו לצד המשפחה שלי - גם בזמנים טובים וגם באלו שהיו פחות טובים", ציין ביידן.

הנשיא אמר שאנטשימיות היא רעה חולה שאינה מקובלת עליו בשום צורה. "אבי לא היה יהודי, אבל היה אומר תמיד ש'שתיקה היא שותפות'. אני ממשיך את דרכו ואומר ששתיקה מול אנטישמיות מציבה את המדינה שלנו בסיכון. אנחנו לא יכולים לשתוק מול איום כזה, הוא מסכן את הדמוקרטיה".

"המסורת היהודית קובעת כי מרגע פתיחת ספר החיים בראש השנה ועד סגירת שערי התפילה ביום כיפור, גורלנו תלוי על הכף. זה בידיים שלנו ואנחנו יכולים לשנות, לעשות טוב יותר למען עצמנו ולמען אחרים", הוסיף.

בתום דבריו של ביידן ביצע הכנר היהודי יצחק פרלמן את "אבינו מלכנו" בנוסח המסורתי שמושר ברבים מבתי הכנסת בארה"ב כמו גם בישראל.